فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

خبرگزاري آريا- کدو خواص فوق العاده‌اي دارد. کالري اندک و مواد مغذي چشمگير موجود در آن انگيزه‌ي زيادي براي مصرف ايجاد مي‌کند. در اين مطلب نگاهي گذرا به اين سبزي مي‌اندازيم.


 

کدو کم کالري است

کدو از 94 درصد آب تشکيل شده و يکي از سبزيجات کم کالري محسوب مي‌شود. يک سهم غذايي (250 ميلي ليتر معادل يک ليوان) کدوي خرد شده‌ي خام کمتر از 20 کالري وارد بدن مي‌کند و در عين حال 28 ميلي‌گرم اسيدفوليک دارد. اين ميزان حدود 7 در صد نياز روزانه‌ي يک فرد بزرگسال به اين ويتامين را تأمين مي‌کند. ناگفته نماند که همين ميزان کدو حاوي 12 ميلي‌گرم ويتامين C و 250 ميلي‌گرم پتاسيم دارد.

کدو حاوي بتاکاروتن

کدو حاوي ميزان قابل توجهي بتاکاروتن است. البته نه به اندازه ي بتاکاروتن موجود در کدو تنبل. با اين حال کدو سبز نيز منبع خوب اين آنتي‌اکسيدان محسوب مي‌شود. يادتان باشد که گرفتن پوست کدو باعث از بين رفتن اين آنتي اکسيدان مي‌شود.

کدو يک سبزي چندمنظوره

طعم کدو به گونه‌اي است که مي‌توان از آن در انواع غذاها استفاده کرد. کدو با گوجه فرنگي طعم خوبي ايجاد مي‌کند و براي تهيه‌ي لازانياي سبزيجات و غيره فوق‌العاده است. حتي مي‌توانيد آن را رنده کرده و با ماست ميل کنيد.

مي‌شود کدو را خام خورد

کدو يکي از آن سبزيجات تر و تازه‌اي است که خام نيز مصرف مي‌شود. کدوي خام براي تهيه ي سالادها بسيار مناسب است. افرادي که رژيم گرفته‌اند مي‌توانند آن را حلقه حلقه کرده و به عنوان ميان وعده ميل کنند.

کدو هر چه کوچک‌تر بهتر

برخي از کدوها بسيار بزرگ مي‌شوند. البته مي‌توان از آنها نيز استفاده کرد. اما هرچه کدوها کوچکتر باشند بهتر است. چون هرچه بزرگتر بشوند طعم خود را از دست مي‌دهند.

مراقب باشيد کدو زود خراب مي‌شود

در حين خريد دقت کنيد و کدوهايي را انتخاب کنيد که سفت هستند و زماني که آنها را در دست مي‌گيريد سنگين به نظر مي‌آيند. يادتان باشد کدوها را تازه به تازه مصرف کنيد. چون نگهداري چند روزه‌ي آنها در يخچال باعث مي‌شود زود خراب شوند.

کدو و يک دنيا خاصيت
کدو و يک دنيا خاصيت

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.