فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

تمشک و به خصوص عصاره تمشک سیاه ار بروز بیماری های قلبی عروقی پیشگیری می کند.



به گزارش قدس آنلاین به نقل از تاپ سانته؛ تمشک تاثیر فوق العاده ای در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی دارد زیرا موجب نرم شدن عروق خونی شده و حرکت سلول های مسئول ترمیم سلول های آسیب دیده را افزایش می دهد.

تمشک، توت فرنگی، زغال اخته و میوه های مشابه سرشار از فلاونوئیدها هستند که این مولکول ها به خاطر خواص آنتی اکسیدانی شناخته شده است. علم امروز تاثیر ضد سرطان، ضد التهاب، پیشگیر یاز بیماری های قلبی عروقی، متابولیک و هپاتیک آنتی اکسیدان ها را تایید می کند و همچنین برای بهبود هموروئید و سنگینی پاها نیز توصیه می شود.

تمشک یکی از میوه های قرمز سرشار از ویتامین C و آهن است. این میوه همچنین منبع غنی از مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیوم و کلسیم نیز محسوب می شود. فیبرهای زیاد آن نیز به عملکرد مطلوب سیستم گواشی کمک می کند.

نتایج تحقیقات جدید محققان کره جنوبی ثابت می کند که  مکمل عصاره تمشک سیاه می تواند علائم سندروم متابولیک ( چاقی شکمی، فشار خون بالا، تصلب شریان ها، مقاومت نسبت به انسولین، عدم تحمل گلوکز ...) و همچنین ناراحتی های قلبی عروقی را کاهش دهد.

افرادی که به مدت دو هفته عصاره تمشک سیاه را مصرف کرده بودند فشار خون پایین تری داشتند، عروق سختی کمتری پیدا کرد و سلول هایی که در ترمیم عروق آسیب دیده نقش داشتند بهتر در بدن جریان پیدا کردند.

ترجمه: مریم سادات کاظمی

با خوردن این میوه از بیماری های قلبی پیشگیری کنید!
با خوردن این میوه از بیماری های قلبی پیشگیری کنید!

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.