فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

طرح بیولوژیکی مبارزه با آفات گیاهی طی سه مرحله در شالیزارهای مازندران اجرا می شود .
زنبور تریکوگراما در 28 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران رها شد .
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما با اشاره به رهاسازی مرحله نخست زنبور تریکوگراما در 28 هزار هکتار از زمینهای شالیزاری این استان گفت : این طرح بیولوژیکی مبارزه با آفات گیاهی ، سه مرحله در شالیزارهای مازندران اجرا می شود .

عبدالرحمن زاغی ، سهمیه امسال مازندران در تامین زنبور تریکوگراما را 33 هزار و 500 هکتار از کشتزارهای چای ، ذرت ، سویا ، برنج و باغ‌های مرکبات اعلام کرد و افزود : در اجرای طرح مبارزه غیرشیمیایی به منظور تولید محصول سالم و راهبردی برنج ، بیشترین سهم توزیع زنبور برای مبارزه با کرم ساقه خوار به زمینهای شالیزاری استان اختصاص یافت .

زاغی با بیان اینکه سهم پارسال از اجرای این طرح در 30هزار هکتار شالیزار استان مازندران بود افزود : با توسعه شبکه‌های مراقبت‌های پیش‌آگاهی در روش مبارزه غیرشیمیایی با آفات ، مصرف سموم کشاورزی در استان کاهش یافت.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران ، حفظ محیط زیست و تولید با کیفیت محصولات کشاورزی را از اهداف این سازمان برشمرد .

مازندران با تولید سالانه حدود 950 هزار تن برنج سفید 40 درصد برنج کشور را تامین می کند.

رهاسازی زنبورهای تریکوگراما در شالیزارهای مازندران
رهاسازی زنبورهای تریکوگراما در شالیزارهای مازندران

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.