فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹         
  

تهران - ايرنا - يك استارتاپ اروپايي به نام Arkyne Technology، ابزاري را ساخته است كه امكان شارژ گوشي تلفن همراه را با استفاده از گياهان فراهم مي كند.

به گزارش گروه اخبار علمي ايرنا از ساينس، اين سيستم كه Bioo Lite نام دارد، با استفاده از فرآيند فتوسنتز گياهان، جريان الكتريسيته توليد مي كند. توان خروجي سيستم Bioo Lite معادل توان يك پورت USB در كامپيوترهاي روميزي يا لپ تاپ است و در طول 24 ساعت قادر است سه دستگاه گوشي تلفن همراه يا تبلت را به طور كامل شارژ كند. 


سيستم Bioo Lite در واقع نمونه كوچكي از فناوري موسوم به Bioo است كه با استفاده از فرآيند فتوسنتز طبيعي گياهان مدفون شده در زير خاك، توان الكتريكي توليد مي كند.

 در رابطه با اين فناوري اطلاعات زيادي در دست نيست، اما نمودارهاي مربوطه بيانگر اين واقعيت هستند كه سيستم Bioo از طريق فرآوري ميكروارگانيسم هاي دفع شده از ريشه گياه، انرژي توليد مي كند.
بر اساس اظهارات محققان، اين فرآيند هيچگونه تاثير منفي بر فتوسنتز يا سلامت گياه ندارد.


محققان تضمين مي كنند كه سيستم Bioo Lite در هر حال قادر است در طول يك بازه حداقل پنج ساله، روزانه دو تا سه مرتبه يك گوشي تلفن همراه را به طور كامل شارژ كند. تقريبا تمام انواع گياهان خانگي اين قابليت را دارند، اما برخي از آن ها توان الكتريكي بيشتري را تامين مي كنند. براي مثال كاكتوس گزينه مناسبي براي اين كار محسوب نمي شود.


قرار است اين فناوري تا ماه دسامبر سال جاري ميلادي به طور تجاري با قيمتي در حدود 135 دلار به در بازار عرضه شود. 

شارژ تلفن همراه با گياهان
شارژ تلفن همراه با گياهان

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.