فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۵         
  

خبرگزاري آريا- خواص پوست موز را بشناسيد.

 از اين به بعد موز را با پوست بخوريد بهتر است. اگر شماهم تا قبل ازين پوست موز را دور مي انداختيد پس از خواندن اين مقاله در ايران ناز موز را با پوستش خواهيد خورد ! بد نيست بدانيد مطالعات جديد نشان مي دهد که پوست موز حاوي مقادير بالاي ويتامين B6 و B12، پتاسيم و منيزيم است و خاصيت ضد التهابي و سم زدايي دارد.در بسياري از کشورها از جمله هند، بيش از چند دهه است که از پوست موز به عنوان يک ماده مغذي و دارويي استفاده مي شود.

 تحقيقات جديد نشان مي دهد پوست موز حاوي انواع ويتامين و مواد معدني است و مي توان آن را به صورت مخلوط با آب ميوه، شير موز، پخته و سرخ شده استفاده کرد. هرچه موز رسيده تر باشد، پوست آن شيرين تر و بافت آن نرم تر مي شود و دليل آن نيز وجود يک هورمون طبيعي گياهي به نام اتيلن است که در فرآيند رسيدن ميوه ها ترشح مي شود.

 اتيلن پس از برهمکنش با قند و فيبر موجود در پوست موز، قند مرکب را به قند ساده تبديل مي کند، به همين دليل است که موز رسيده شيرين تر است. هورمون هاي ديگر سبب تغيير رنگ پوست موز از سبز يه زرد مي شوند.

 محققان تغذيه مصرف روزانه موز را توصيه مي کنند. يک موز با اندازه متوسط حاوي مواد مغذي زير است:

 -12 درصد از فيبر مورد نياز روزانه را تامين مي کند. فيبر براي هضم غذا و کاهش خطر ابتلا به ديابت مفيد است.

 -17 درصد از ويتامين C مورد نياز بدن را تامين مي کند تا سلول هاي ايمني بتوانند از بدن محافظت کنند و سبب رشد و توسعه سلول ها شوند.

 -20 درصد ويتامين B6 بدن را تامين مي کند. ويتامين B6 غذا را به انرژي تبديل مي کند.

-2 درصد پتاسيم مورد نياز بدن را تامين مي کند. پتاسيم در توسعه سلول ها، بافت ها و اندام هاي بدن موثر است.

 -8 درصد از منيزيم مورد نياز بدن را تامين مي کند. اين ماده معدني در توليد انرژي بدن و تنظيم فشار خون و گلوکز موثر است.

 تحقيقات جديد متخصصان تغذيه سن ديه گو نشان مي دهد مصرف موز با پوست، ميزان تمام مواد مغذي اشاره شده را افزايش مي دهد و علاوه بر آن، حاوي ويتامين هاي B6 و B12، منيزيم و پتاسيم است.

 مي توان چند برش موز را داخل يک سطل آب ريخت و براي چند روز در گوشه اي قرار داد و سپس گياهان را با آن آبياري کرد. مواد مغذي موجود در پوست موز سبب مي شود که رشد گياه افزايش يابد و ريشه هاي آن تقويت شوند.

 سرکه تهيه شده از پوست موز بسيار مغذي و خوش طعم است و مي تواند به عنوان چاشني غذا و سالاد مورد استفاده قرار گيرد.

 برخي از خواص ديگر پوست موز عبارتند از :

 -از بروز افسردگي جلوگيري مي کند

-سبب بهبود کيفيت خواب مي شود

-سبب کاهش کلسترول مي شود

-سبب بهبود عملکرد قلب مي شود

-به کاهش وزن کمک مي کند

-خاصيت پروبيوتيک و سم زدايي دارد

-ضد سرطان است

-از گلبول هاي قرمز محافظت مي کند

-سرشار از آنتي اکسيدان است

-خاصيت ضد التهابي دارد

موز در سال 2013 ميلادي لقب محبوب ترين ميوه آمريکا را از آن خود کرد.

خواص پوست موز ؛ بهبود کيفيت خواب
خواص پوست موز ؛ بهبود کيفيت خواب

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.