فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۵         
  

به گزارش 9صبح به نقل از باشگاه خبرنگاران،  بر کسی پوشیده نیست که سرکه سیب ماده‌ای است که در بیشتر خانه‌ها وجود دارد و مصارف گسترده و فراوانی دارد و علاوه بر مصارف آشپزی استفاده‌های متعدد دیگیری نیز دارد. متاسفانه گاهی اوقات افراد از سرکه سیب در شرایطی استفاده می‌کنند که بیشتر از اینکه فایده داشته باشد مضر است.


در اینجا فهرستی از کارها و استفاده‌هایی از سرکه سیب را برای شما آماده کرده‌ایم که بسیار مضر و خطرناک است و بهتر است به شدت از انجام این کارها دوری کنید:

هیچ‌وقت سرکه سیب را در سطوح مومی استفاده نکنید زیرا خاصیت اسیدی به خود می‌گیرد. به عنوان مثال اگر آن را برای تمیز کردن سطح اتومبیل خود استفاده کنید درخشش و رنگ اتومبیل را از بین می‌برید.

از این ماده بر روی سطوح مرمر و یا سرامیک گرانیت استفاده نکنید زیرا سبب شکاف و زنگ زدن و آسیب به این سطوح می‌شود.

برای تمیز کردن صفحه نمایش گوشی‌های همراه، رایانه‌ها و تلویزیون از این ماده استفاده نکنید زیرا به جای اینکه آن را تمیز کند بدتر موجب کثیفی و کدری آن می‌شود.

سطوح آلومینیومی و آهنی را به هیچ وجه با این ماده تمیز نکنید زیرا این سطوح خاصیت واکنشی دارند و علاوه بر تمیز نشدن ممکن است سبب لک شوند.

ترکیب سرکه سیب و سفیدکننده‌ها سبب بوجود آمدن ترکیبی بسیار خطرناک می‌شود و گاز کلر از خود منتشر می‌کند.

هیچگاه سعی نکنید لکه‌های ناشی از شکستن تخم مرغ را با سرکه سیب پاک کنید زیرا سبب به  وجود آمدن ترکیبی می‌شود که ممکن است پاک کردن لکه را غیر ممکن و سخت تر سازد.

سرکه سیب را در این شرایط استفاده نکنید
سرکه سیب را در این شرایط استفاده نکنید

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.