فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۵         
  

خبرگزاري آريا- پيشنهاد مي کنيم از مصرف آووکادو غافل نمانيد اين ميوه تاثيرات مثبت فراواني بر بدنتان ميگذارد و مي تواند براي درمان برخي مشکلات رايج در بدن مفيد باشد ارزش غذايي اين ميوه را در ادامه مطلب با هم مرور خواهيم کرد


آووکادو سرشار از مواد مغذي همچون فيبر و پروتئين است. علاوه بر اينکه قند و نشاسته کمي دارد، باعث احساس سيري شده و از پرخوري جلوگيري مي‌کند. وجود فيبر در اين ماده غذايي از يبوست جلوگيري کرده و اسهال را برطرف مي‌کند. آووکادو تقويت‌کننده معده و از بين‌برنده نفخ و گاز معده است.

آووکادو و هسته‌اش چربي اشباع‌نشده و مورد نياز بدن را توليد مي‌کنند. اين نوع چربي براي سلامتي بدن مفيد است و به جذب آنتي‌اکسيدان‌ها کمک مي‌کند. علاوه بر اين، چربي اشباع‌نشده آن براي کاهش کلسترول و کاهش وزن بسيار مناسسب است.

65 درصد از خواص آنتي‌اکسيداني آووکادو از گوشت و هسته آن بوجود مي‌آيد. اين خواص آنتي‌اکسيداني باعث جلوگيري از بيماري‌هاي قلبي عروقي و کاهش کلسترول مي‌شود. اين ماده غذايي باعث تقويت مغز و افزايش انر‍ژي بدن مي‌شود.آووکادو براي تمام سليقه‌ها مناسب است. چه گياه‌خوار باشيد چه گوشتخوار و چه خام‌خوار آووکادو با ذائقه شما هماهنگ است.

آووکادو سرشار از پتاسيم، خانواده ويتامين B، فيبر، آنتي‌اکسيدان و فولات است که در مراحل ابتدايي بارداري و رشد جنين، رشد بافت و سلول‌ها تاثيرات بسيار مثبتي دارد. از طرف ديگر اين خواص آووکادو باعث افزايش قدرت باروري مي‌شود.

آووکادو سيستم دفاعي بدن را تقويت مي‌کند و از اين طريق باعث کاهش رشد سلول‌هاي سرطاني شده و از بيماري‌هاي جدي جلوگيري مي‌کند.مي‌توانيد از آن به عنوان روغن يا چربي غذاييتان استفاده کنيد و آن را وارد دستور غذاييتان کنيد. اين ماده با طعم خنثي و بافت خامه‌اي مانندي که دارد، مي‌تواند به‌سادگي جانشين روغن يا کره در غذا يا سالاد شوند.

آووکادو براي پوست بسيار مفيد است. اين ماده باعث نرم و مرطوب شدن پوست شده و از خشکي پوست جلوگيري مي‌کند. مي‌توانيد از اين ماده براي پوستتان ماسکي طبيعي درست کنيد. آووکادو به علت وجود آنتي‌اکسيدان‌ و ويتامين E براي مو نيز بسيار مفيد است.
آووکادو و خاصيت هاي بي نظير غذايي آن
آووکادو و خاصيت هاي بي نظير غذايي آن

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.