فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  


مي توانيد با کمک گرفتن از سبزيجات باعث پيشگيري از مبتلا شدنتان به افسردگي شويد و با اين امر مانع بروز مشکلات مختلف در حافظه تان شويد توصيه مي کنيم به خاطر ذهن و حافظه تان سبزيجات بيشتري مصرف کنيد

پژوهشگران در جديدترين تحقيقات خود دريافته‌اند مصرف انواع توت، زعفران و سبزيجات بخارپز مي‌تواند در رفع و جلوگيري از پيشرفت بيماري آلزايمر مفيد باشد.
گفتني است، محققان معتقدند عواملي چون کنترل فشار خون و کلسترول نقش قابل ملاحظه‌اي در رفع خطر آلزايمر دارد.
مصرف غذاهاي گياهي مي‌تواند از گرفتگي عروق ناشي از کلسترول بد خون جلوگيري کند، همچنين انجام ورزش نيز مي‌تواند از انقباض سلول‌هاي مغزي و ايجاد تخريب سلولي جلوگيري کند.
اسکن MRI از مغز مبتلايان به آلزايمر نشان مي‌دهد انجام ورزش‌هاي هوازي مي‌تواند از انقباض وابسته به سن در مرکز حافظه مغز جلوگيري کند.
پژوهشگران اعتقاد دارند پلاک‌هاي آميلوئيدي در نيمي از افراد در رده سني 50 سال وجود دارد که علامت ابتدايي ابتلا به آلزايمر است.
براساس تحقيقات رژيم غذايي مديترانه‌اي که شامل گوشت، فرآورده‌هاي لبني کم چرب، سبزيجات، لوبيا، ميوه و آجيل است مي‌تواند باعث کاهش خطر ابتلا به زوال عقل شود.
محققان دانشگاه هاروارد همچنين دريافته‌اند مصرف چربي‌هاي اشباع مي‌تواند باعث کاهش عملکرد مغز، پير شدن سلول‌هاي مغزي و بروز آلزايمر شود.
بر اين اساس محققان توصيه مي‌کنند افراد هر روز به ميزان کافي انواع توت را  مصرف کنند، نوشيدني حاوي سبزيجات و يا آبميوه‌ بدون شکر مصرف کنند، به مواد غذايي زعفران اضافه کنند، رژيم غذايي عمدتا گياهي داشته باشند، پنير کمتر مصرف کنند، همچنين گوشت کمتر و مواد پروتئين حيواني را به صورت پخته مصرف کنند.
کارشناسان ژن APOE4 را در دهه 1990 کشف کردند که مسئول ابتلاي افراد به بيماري آلزايمر با درصد بالايي است.
کارشناسان بالاترين فرکانس ژن APOE4 را در کشور نيجريه شناسايي کرده‌اند که سبب شده تا اين کشور کمترين ميزان مبتلا به آلزايمر را در جهان داشته‌ باشد.

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.