فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۵         
  

خبرگزاري آريا- برخي داروهاي گياهي و فرآورده هاي سنتي مي توانند مانند مکمل ها براي بدن شما باشند و تاثيراتي قوي تر از آن ها روي سلامتي تان بگذارند مي خواهيم به تاثيرات مختلف اين قبيل  مواد طبيعي اشاره کنيم


 برنج مخمر قرمزگياهان براي اهداف دارويي براي هزاران سال مورد استفاده قرار گرفته اند مثلاً از اکيناسه براي جلوگيري از سرماخوردگي، جينکو براي بهبود حافظه و بذر کتان براي کاهش کلسترول استفاده مي شود ليست داروهاي گياهي  و کاربرد آنها بسيار زياد است. با اين حال، چند مکمل بسيار موثر وجود دارد که همانند مواد دارويي موثر مي باشند در اينجا 4 مکمل طبيعي افزايش دهنده سلامت وجود دارد که همانند داروها قدرتمند هستند.

 

1. کورکومين ( از زردچوبه ) عامل ضد التهابي قوي است

2. بربرين به شدت سطح قند خون را کاهش مي دهد و سبب بهبود متابوليک سلامت مي شود

3. برنج مخمر قرمز شامل استاتين طبيعي است که مي تواند کلسترول را کاهش و به جلوگيري از بيماري قلبي کمک کند

4. سير مي توانند سبب کاهش عمده در فشار خون شود

1. کورکومين ( از زردچوبه ) عامل ضد التهابي قوي است

زردچوبه ادويه محبوب، شناخته شده براي دادن رنگ زرد به غذا است. هزاران سال است که در هند به عنوان يک گياه دارويي استفاده مي شود. زردچوبه حاوي ماده بيولوژيک فعال قدرتمندي به نام کورکومين است که به طور کامل در سال هاي اخير مورد مطالعه قرار گرفته است.

کورکومين با التهاب در سطح مولکولي با مسدود کردن يک مولکول علامت دهنده التهابي به نام NF-kB مبارزه مي کند. به عنوان مثال، نشان داده شده است که در درمان آرتروز بسيار موثر است در يک مطالعه روي 45 بيمار مبتلا به آرتريت روماتوئيد، 500 ميلي گرم کورکومين در طول روز موثرتر از ديکلوفناک داروي ضد التهابي بود.

کورکومين همچنين داراي مزاياي متعددي ديگر سلامت است اين آنتي اکسيداني بسيار قوي است و مي تواند در بهبود سلامت قلب، و ممکن است به پيشگيري از سرطان و آلزايمر کمک کند.

با توجه به يک مطالعه، کورکومين همچنين مي توانيد در مبارزه با افسردگي کمک کند در اين مطالعه روي 60 بيمار افسرده، کورکومين همانند پروزاک از داروهاي ضد افسردگي موثر بوده است.

کورکومين جذب ناچيزي دارد بنابر اين بهتر است يک مکمل که شامل پيپرين و بيوپرين است تهيه شود که نشان داده شده است افزايش جذبي تا 2000٪ دارد.

2. بربرين به شدت سطح قند خون را کاهش مي دهد و سبب بهبود متابوليک سلامت مي شود

بربرين يک ماده فعال زيستي است که از گياهان خاصي استخراج است. آن به خوبي شناخته شده نيست اما ممکن است فقط تنها قوي ترين مکمل روي زمين باشد. بربرين همه نوع از خواص درماني را فراهم مي کند همچنين به خصوص در کاهش سطح قند خون موثر است.

اعتقاد بر اين است به کاهش قند خون از طريق مکانيسم هاي متعدد، از جمله کاهش توليد گلوکز در کبد و بهبود حساسيت به انسولين کمک مي کند. مطالعات نشان داده اند که مصرف بربرين مي تواند سطح قند خون را تا حدي مشابه داروي متفورمين پايين آورد.

در يک مطالعه از 116 بيمار مبتلا به ديابت نوع 2، بربرين سطح قند خون ناشتا را تا حد 20٪ و HbA1c يک نشانگر براي سطوح بلند مدت قند خون را 12٪ کاهش داد. بربرين همچنين در بهبود ساير شاخصهاي بهداشتي بسيار موثر است اين به کاهش عمده در کلسترول تام و LDL منجر مي شود و باعث کاهش تري گليسيريد خون و سطح فشار خون مي شود که بايد به کاهش خطر بيماري هاي قلبي منجر شود.

همچنين نشان داده شده است که بربرين اثرات ضد باکتريايي داشته و ممکن است سبب محافظت در برابر نارسايي قلبي، سرطان و بيماري آلزايمر شود. به خاطر داشته باشيد که بربرين يک مکمل بسيار قوي است و داراي طيف گسترده اي از اثرات بيولوژيکي مي باشد بنابر اين با احتياط از آن استفاده کنيد. قطعاً با دکتر خود مشورت کنيد اگر شما در حال حاضر داروهاي ديگري مصرف مي کنيد.

3. برنج مخمر قرمز شامل استاتين طبيعي است که مي تواند کلسترول را کاهش و به جلوگيري از بيماري قلبي کمک کند

داروهاي استاتين در ميان مواد دارويي به طور گسترده در جهان تجويز مي شود. آنها توليد کلسترول در کبد را مهار و به طور قابل توجهي ميزان کلسترول در خون را کاهش مي دهند.

جالب توجه است عصاره يک نوع از برنج به نام تخمير برنج مخمر قرمز، ممکن است اثرات مشابهي داشته باشد. برنج مخمر قرمز حاوي ماده اي به نام monacolin K است که با مواد دارويي استاتين ( لووستاتين ) يکسان است.

با توجه به بررسي که در 93 کارآزمايي شاهددار انجام شده، برنج مخمر قرمز مي تواند کلسترول تام را در حدود 34 ميلي گرم / دسي ليتر،  LDL در حدود 28ميلي گرم / دسي ليتر، تري گليسيريد را 35 ميلي گرم / دسي ليتر کاهش و به طور متوسط کلسترول خوب HDL  را 6 ميلي گرم / دسي ليتر افزايش مي دهد.

در يک مطالعه گسترده چيني روي 5000 بيمار دچار حمله قلب، برنج مخمر قرمز خطر ابتلا به حملات قلبي را در حدود 45 درصد کاهش داد و خطر مرگ را در طول دوره مطالعه 33٪  کاهش مي يابد.

متاسفانه، مقدار ماده فعال مي تواند تا 100 برابر متفاوت باشد بسته به نام تجاري برنج yest قرمز دارد. به خاطر داشته باشيد که، اگر چه برنج مخمر قرمز طبيعي است و درست مثل يک داروي استاتين اثر دارد ولي ممکن است عوارض جانبي مشابه داشته باشد. لذا براي مصرف آن با دکتر خود صحبت نماييد.

4. سير مي توانند سبب کاهش عمده در فشار خون شود

سير مسلماً يکي از خوشمزه ترين مواد تشکيل دهنده در جهان است. به عنوان يک گياه دارويي براي زمان بسيار طولاني از جمله توسط يونانيان و رومي ها استفاده شده است.

اثرات اصلي سير به خاطر ترکيب فعال آليسين آن است که براي سلامت قلب بسيار مفيد است. مطالعات نشان داده اند که سير مي تواند کلسترول تام و LDL را در حدود 10 – 15 ٪ به طور متوسط کاهش دهد.

حتي مهم تر اينکه مي تواند فشار خون يک عامل خطر عمده براي حملات قلبي، سکته مغزي، بيماري کليوي و مرگ زودرس را به طور قابل توجهي کاهش دهد. در افراد مبتلا به فشار خون بالا، سير مي تواند فشار سيستوليک خون را 8.4 ميليمتر جيوه و فشار خون دياستوليک 7.3 ميلي متر جيوه به طور متوسط  کاهش دهد.

در يک مطالعه از 210 نفر با فشار خون بالا، عصاره سير حتي موثر تر از داروي آتنولول فشار خون را کاهش داد. سير همچنين به نظر مي رسد در افزايش عملکرد سيستم ايمني بدن و براي کمک به مبارزه با سرماخوردگي، شايع ترين بيماري عفوني در جهان، موثر است. در يک مطالعه، تعداد سرماخوردگي 63٪ کاهش و طول مدت علائم سرماخوردگي 70٪ کاهش يافت.

نتيجه:

مهم نيست که اين مکمل ها چقدر موثر است ولي هرگز نمي تواند جايگزين يک زندگي سالم همراه با غذاي واقعي، ورزش و خواب خوب شود. به خاطر داشته باشيد که اين مکمل ها فوق العاده قدرتمند هستند و بايد با ملاحظه براي درمان مصرف شوند.

اگر شما در حال حاضر يک بيماري خاص و يا هر نوع دارويي مصرف مي کنيد در هنگام استفاده از مکمل هاي طبيعي با دکتر خود مشورت نماييد.

داروهاي گياهي موثر و مفيد براي بدن
داروهاي گياهي موثر و مفيد براي بدن

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.