فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸         
  

خبرگزاري آريا- مي خواهيم بهترين توصيه هاي آرايشي را براي فصل بهار در اختيارتان قرار دهيم برخي اقدامات خودسرانه مي توانند به زيبايي پوست و موي شما آسيب هاي جبران ناپذيري وارد کنند

 اگر دل‌تان مي‌خواهد که پوستي زيبا داشته ‌باشيد بايد از پوست‌تان هم مانند قسمت‌هاي ديگر بدن‌خود مراقبت کنيد و اصول اصلي مراقبت از پوست را بياموزيد و قدم به قدم تا سلامت و زيبايي آن پيش برويد؛ از شوينده‌، پاک‌کننده، مرطوب‌کننده و ضد‌آفتاب مناسب پوست خود استفاده کنيد. مهم نيست که چه نوع پوستي داريد، فقط بايد محصول مناسب با نوع پوست خود را انتخاب کنيد و بجا و مناسب از آنها استفاده کنيد. با نزديک شدن به سال نو ما در اين مطلب همه نکاتي را که براي نو کردن پوست خود لازم داريد، از زبان دکتر شراره حسامي براي‌تان آورده‌ايم تا در مدت باقي مانده تا سال نو بتوانيد پوست خود را جوان کنيد.


اکسير جواني بخريد

حتما شما هم در اطراف‌تان کساني را ديده‌ايد که نشانه‌‌هاي پيري روي چهره‌آنها جايي ندارد؛ علت اصلي جوان ماندن آنها پوستي جوان و سالم است. با خريد و استفاده از کرم‌هاي ضد‌چروک و ضدلک مي‌توانيد پوست خود را جوان نگه‌داريد و نگذاريد تا عوامل محيطي به اين سادگي‌ها پيري را در چهره شما آشکار کند. واقعيت اين است که ما با زندگي شهري، امروزه در‌معرض راديکال‌هاي آزاد هستيم، راديکال‌‌هاي آزاد به‌دليل آفتاب، آلودگي هوا و دود سيگار ايجاد مي‌شوند و شادابي پوست را از بين مي‌برند، خطر ابتلا به سرطان را هم زياد مي‌کنند.

براي مهار کردن راديکال‌هاي آزاد سرکش بايد تا مي‌توانيد، آنتي‌اکسيدان مصرف کنيد. ويتامين ها يE و C نمونه‌اي قوي از آنتي اکسيدان هستند. بسياري از عصاره‌هاي گياهي مثل عصاره چاي سبز و عصاره هسته انگور هم مملو از آنتي‌اکسيدان هستند و مي‌توانند اکسير جواني شما باشند. درواقع آنتي‌اکسيدان‌ها مانند سربازهايي شما را در برابر راديکال‌‌هاي آزاد محافظت مي‌کنند؛ اگر در عيد قصد سفر داريد حتما از محصولات و کرم‌هايي که حاوي آنتي‌اکسيدان‌اند، استفاده کنيد.


بهار بهترين زمان براي لايه‌برداري

يکي از راه‌هاي جوان‌سازي پوست استفاده از محصولات لايه‌برداري پوست است. فصل بهار به‌علت تابش آفتاب ملايم براي لايه‌برداري مناسب است.لايه بردار ها با از بين بردن سلول هاي مرده باعث شفافيت پوست مي شوند و با کمک به ساخت کلاژن و الاستين به سفتي، جواني و شادابي پوست کمک مي کنند. بنابراين تا قبل از عيد فرصت را از دست ندهيد و با استفاده از کرم‌هاي ضدچروک و لايه‌بردار با پوستي شاداب و جوان سال را نو کنيد و به ديدوبازديد برويد. درست است که لايه‌بردار به جوان شدن پوست شما کمک مي‌کند اما بدون مشاوره مناسب نبايد از محصولات خودسرانه مصرف کنيد. اگر پوست حساسي داريد، نبايد لايه‌برداري کنيد. نگران نشويد،

حتي اگر پوست خيلي حساسي هم داشته باشيد، مي‌توانيد از محصولات جوان و شاداب کننده مخصوص پوست‌هاي حساس که به ساخت کلاژن و الاستين کمک مي‌کنند، استفاده کنيد. بهتر است قبل از خريد محصولات حتما با پزشک يا متصدي داروخانه مشورت کرده و لايه‌بردار مناسب استفاده کنيد. اين نکته مهم را فراموش نکنيد که لايه‌بردار پوست شما را نسبت به آفتاب بسيار حساس مي‌کند، اگر در عيد قصد طبيعت‌گردي يا انجام ورزش‌هاي آبي داريد، 72ساعت قبل استفاده از کرم‌هاي لايه‌بردار را متوقف کنيد.

به اين شرط ضدچروک بخريد

حتي اگر بهترين و گران‌ترين محصولات زيبايي، ضد‌چروک و جوان‌کننده را مصرف کنيد اما سه اصل مراقبت کلي پوست را رعايت نکنيد، نمي‌توانيد نتيجه خوبي بگيريد. اگر دل‌تان مي‌خواهد، پوستي زيبا داشته باشيد، تنها با خريد محصولات زيبايي آب در هاونگ نکوبيد، بايد در قدم اول از شوينده يا مرطوب‌کننده مناسب پوست خود استفاده کنيد و پوست خود را در مقابل تابش آفتاب حفظ کنيد. بدون رعايت اصول اوليه نبايد انتظار تغيير در پوست خود داشته باشيد.

اگر اهل طبيعت گردي‌ هستيد، بخوانيد

اگر براي نوروز به کوه مي‌رويد يا اهل ورزش‌هاي آبي هستيد، غير از مراقبت کلي پوست خود از محصولاتي متناسب با سفر خود استفاده کنيد. آفتاب با‌وجود اينکه فوايد زيادي براي پوست دارد، مي‌تواند باعث چروک، لک يا پيري پوست شود و خطر ابتلا به سرطان پوست را هم زياد کند.

با‌وجود اين برخي‌ها عاشق برنز کردن پوست خود در آفتاب هستند و ساعت‌ها در نور آفتاب مي‌مانند که در اين مواقع بايد از کرم‌هايي که پوست ما را از سوختن نجات مي‌دهند و التهابات پوست را آرام‌کنند، استفاده کنيد. ممکن است در طبيعت‌گردي به مناطقي سفر کنيد که پوست شما دچار کم‌آبي و خشکي شود، براي اينکه لذت سفر را با پوستي لطيف تجربه کنيد، بايد از مرطوب‌کننده مناسب استفاده کنيد.

پاک‌کننده مناسب را انتخاب کنيد

پاک‌کننده‌ها به دو دسته عمده تقسيم مي‌شوند، برخي آنها نياز به استفاده از آب دارند و برخي هم بدون استفاده از آب پوست را پاک مي‌کنند. پاک‌کننده‌ها بايد با‌PH پوست سازگار باشند. صابون‌هايي که در بازار موجودند، معمولا قليايي هستند  درحالي که PH پوست ما اسيدي است. مواد صابوني چربي‌هاي ارزشمندي که جلوي تهاجم عوامل‌آسيب‌رسان و ميکروبي را مي‌گيرند، از بين مي‌برند و پوست را آسيب‌پذير مي‌کنند. هميشه از پاک‌کننده‌اي استفاده کنيد که هم فاقد مواد صابوني باشد و هم مناسب پوست شما.

به‌عنوان مثال براي افرادي که پوست چرب دارند ژل‌هايي با PH مناسب که از جوش هم پيشگيري کنند، براي افرادي که پوست خشک دارند پاک‌کننده حاوي مرطوب‌کننده و نرم‌کننده، براي پوست حساس و خشک هم بايد پاک‌کننده‌اي مناسب با شرايط پوست آنان درنظر گرفته شود.

مهمان‌هاي ناخوانده روي پوست را درمان کنيد

اگر جزو افرادي هستيد که پوست‌چرب داريد، احتمالا جوش‌هايي روي پوست صورت‌تان داريد، بد نيست بدانيد که درمان جوش اولين و مهم‌ترين قدم در زيبايي پوست شماست  و تا از شر جوش‌ها خلاص نشديد، نبايد از کرم‌هاي ديگر زيبايي و جوان‌سازي استفاده کنيد. اگرچه درمان جوش بسته به نوع مشکل شما کمي زمان‌بر است و شايد در اين دو هفته باقي‌مانده نتوانيد به‌طور کامل جوش‌هاي خود را درمان کنيد اما عجله نکنيد و تا التهابات و جوش‌ها را درمان نکرده ايد، محصولات ديگري را خريداري نکنيد.

حواس‌تان باشد که استفاده از کرم ضدآفتاب يا هر کرم ديگري که ميزان چربي پوست شما را افزايش دهد، مي‌تواند شرايطي را براي جوش زدن شما آماده کند. استفاده از محصولات آرايشي هم بايد کاملا هوشمندانه و طوري باشد که چربي سطح پوست شما افزايش نيابد.

طريقه استفاده از اسپري‌ها

با استفاده از ماسک‌‌ها و انواع اسپري‌ها مي‌توانيد جذب کرم‌هاي زيبايي را دو تا سه‌برابر بيشتر کنيد و تغييرات دلخواه را زودتر در پوست خود ببينيد. براي استفاده از اسپري هم کافي است که از فاصله 20سانتي آن را به‌صورت دوراني در صورت خود اسپري کنيد و بعد از مدت کوتاهي تاثير آن را در پوست خود ببينيد

دور لوازم آرايشي را خط نکشيد

اگر نگران جوش زدن در ايام نوروز هستيد و براي فرار از جوش‌ها آرايش نمي‌کنيد، بايد بدانيد که امروزه در بازار محصولاتي با رنگ‌هاي متنوع و خاصيت پوشانندگي ضد‌جوش موجود است که نمي‌گذارند چربي‌ها در سطح پوست شما بيشتر شود و دوباره جوش‌ها بيرون بزنند.

از ضدآفتاب‌هايي که نه تنها پوست شما را در برابر آفتاب محافظت مي‌کنند، بلکه تنظيم کننده ترشح‌غدد در پوست شما هم هستند، استفاده کنيد. هر فرد با هر نوع پوستي که دارد، مي‌تواند با خريد محصولات مناسب زيبايي و جواني پوست خود را افزايش دهد.

پوست‌تان را بهاري کنيد

در کنار مراقبت‌هاي اصلي که در قسمت بالا گفتيم، مراقبت‌هاي جانبي هم براي پوست وجود دارد که مي‌توانيد با استفاده از محصولاتي مانند ماسک‌ها و اسپري‌هاي خنک‌کننده، طراوت و تازگي را به پوست خود برسانيد. اين محصولات مي‌توانند درمان‌هاي ضدچروک و ضد‌لک را تسريع کنند. اگر در عيد دچار خستگي پوست مي‌شويد يا خواب‌آلود هستيد، مي‌توانيد با استفاده از آنها خستگي و استرس را از چهره خود پاک کنيد و از تعطيلات خود لذت ببريد. ماسک‌ها به پوست شما انرژي مي‌دهند و پوست شما را شاداب مي‌کنند. اسپري‌ها و ماسک‌ها مي‌توانند تاثير درمان را در پوست شما بيشتر کنند.

زيبايي بيشتر پوست و مو با اين توصيه ها
زيبايي بيشتر پوست و مو با اين توصيه ها

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.