فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

یک کارشناس تغذیه در یزد، گفت: لیموشیرین دارای خاصیت ضدعفونی کننده بدن است.
آفتاب : ناهید برخورداری با اشاره به این‌که لیمو شیرین حاوی اسید سیتریک و ویتامین ث زیادی است، اظهار کرد: چنانچه فردی دو عدد لیمو شیرین متوسط در طول روز بخورد عملا ویتامین ث مورد نیاز روزانه بدنش تأمین شده است.


وی ادامه داد: در صورت مصرف میوه لیمو شیرین با پوست داخلی مقدار 77 میلی گرم ویتامین ث به بدن می‌رسد. در حالی که مصرف آن بدون پوست داخلی، فقط دارای 53 میلی گرم ویتامین ث است.

این کارشناس تغذیه، اضافه کرد: مصرف لیمو شیرین تازه که حاوی ویتامین ث فراوان است در کاهش بروز حساسیت مؤثر است.

وی با بیان این‌که لیموشیرین حاوی مقدار زیادی فسفر، منیزیم، پتاسیم، سدیم و کلسیم است، متذکر شد: پتاسیم آن ناراحتی معده، اسهال خونی و اسهال و حالت تهوع و استفراغ را برطرف می‌کند.

برخورداری با اشاره به این‌که لیموشیرین دارای خاصیت ضدعفونی کننده بدن است، گفت: خنثی کردن مقداری از اسید معده، جلوگیری از تخمیر غذا در معده و پیشگیری از نفخ معده از دیگر خواص لیموشیرین است.

وی افزود: حجم زیادی از لیموشیرین را آب تشکیل می‌دهد و به همین دلیل این میوه خاصیت ادرارآور و همچنین ملین دارد.

او تصریح کرد: آب فراوان موجود در این میوه باعث کاهش تب و دمای بدن به خصوص هنگام سرماخوردگی و آنفلوآنزا می‌شود، چرا که این میوه خاصیت سم‌زدایی داخل بدن را از خود نشان داده‌ است.

به گزارش ایسنا، این کارشناس تغذیه با اشاره به این‌که مصرف لیمو در زمان زکام و گلودرد بسیار مؤثر است، گفت: مرکبات و از جمله لیموشیرین، سرگیجه را بر طرف کرده و لکه‌های پوستی را از بین می‌برد و باعث شادابی پوست می‌شود.
میوه ای برای ضدعفونی بدن
میوه ای برای ضدعفونی بدن

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.