فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۵         
  

خبرگزاري آريا-  خواص ميوه‌ي شاه بلوط .

ع

 شاه‌بلوط يک ميوه‌ي پاييزي و سرشار از خاصيت بوده و حاوي منيزيم مي‌باشد

 

شاه‌بلوط سرشار از نشاسته است و براي همين هم يک ماده‌ي غذايي انرژي‌زا محسوب مي‌شود. گلوسيدهاي موجود در آن بعد از پخته شدن به راحتي هضم مي‌شوند و به تدريج توليد انرژي مي‌کنند.

فوايد شاه‌بلوط

مواد مغذي و خواص ميوه‌ي شاه‌بلوط وسيله‌ي مناسبي براي مقابله با بيماري‌هايي مانند بيماري‌هاي قلبي عروقي و برخي از سرطان‌ها محسوب مي‌شوند.

 شاه‌بلوط يک ميوه‌ي پاييزي و سرشار از خاصيت بوده و حاوي منيزيم مي‌باشد و مناسب براي اهالي ورزش است، به خوبي شما را سير مي‌کند، کلسترول خونتان را پايين مي‌آورد و...با ما باشيد تا با گوشه‌اي از خواص اين ميوه آشنا شويد.

ميوه‌ي شاه بلوط باعث سيري مي‌شود
اگر رژيم داريد و مي‌خواهيد کمتر غذا بخوريد اين ميوه را دريابيد. ميوه‌ي شاه بلوط سرشار از فيبر است.

در واقع در هر 100 گرم از شاه بلوط  6 گرم فيبر وجود دارد و به خوبي از عهده‌ي سير کردن شما بر مي‌آيد. علاوه بر اين فيبرهاي موجود در آن به دفع راحت کمک مي‌کند و براي همين احساس سنگيني و مشکلات گوارشي را برطرف مي‌کند.

ميوه‌ي شاه‌بلوط و کلي انرژي زود جذب
شاه‌بلوط سرشار از نشاسته است و براي همين هم يک ماده‌ي غذايي انرژي‌زا محسوب مي‌شود. گلوسيدهاي موجود در آن بعد از پخته شدن به راحتي هضم مي‌شوند و به تدريج توليد انرژي مي‌کنند. مزيت شاه‌بلوط اين است که قند خون را به سرعت بالا نمي‌برد و شاخص گليسمي آن نيز بالا نيست. وجود ويتامين‌هاي خانواده‌ي B (به خصوص ويتامين B1) در ميوه شاه بلوط باعث مي‌شود که بدن بتواند به خوبي گلوسيدهاي آن را جذب کرده و توليد انرژي کند.

ميوه‌ي شاه بلوط ؛ فاقد گلوتن
يک خبر خوب براي افرادي که به گلوتن حساسيت دارند! از اين به بعد مي‌توانيد با خيال راحت اين ميوه را به غذاهاي روزانه‌تان اضافه کنيد به خاطر اين که ردپايي از گلوتن در آن پيدا نمي‌شود.

شاه‌بلوط سرشار از نشاسته است و يک ماده‌ي غذايي انرژي‌زا محسوب مي‌شود

 
ميوه‌ي شاه‌بلوط: پر از مواد معدني
ميوه‌ي شاه‌بلوط سرشار از مواد معدني است و براي همين هم براي ورزشکاران بسيار مفيد است. اين ميوه حاوي ميزان زيادي پتاسيم، آهن و عناصر مغذي است که براي بدن ورزشکاران لازم است. ميوه‌ي شاه‌بلوط همچنين منبع خوب منيزيم است. در واقع 100 گرم از اين ميوه 10 تا 15 درصد نياز روزانه‌ي ما به اين ماده‌ي معدني را تامين مي‌کند.

مواد مغذي و خواص ميوه‌ي شاه‌بلوط وسيله‌ي مناسبي براي مقابله با بيماري‌هايي مانند بيماري‌هاي قلبي عروقي و برخي از سرطان‌ها محسوب مي‌شوند

بايد بدانيد که جذب ميزان کافي منيزيم معمولاً کار ساده‌اي نيست به خصوص اگر استرس زيادي داشته باشيد. از اين گذشته ميوه‌ي شاه‌بلوط حاوي منگنز و مس نيز مي‌باشد. 100 گرم از اين ميوه 10 تا 20 درصد منگنز و 10 درصد مس بدن را تامين مي‌کند.

ميوه‌ي شاه بلوط براي کاهش ميزان کلسترول
ميوه‌ي شاه بلوط فاقد کلسترول غذايي است و اين يک نقطه‌ي قوت محسوب مي‌شود.
جالب است بدانيد نتايج پژوهش‌هاي متعدد نشان داده که مصرف يک مشت از اين ميوه در روز مي‌تواند ميزان کلسترول بد خون را 9 تا 19 درصد کاهش دهد. مي‌پرسيد چرا؟ به خاطر اين که ميوه‌ي شاه بلوط حاوي چربي‌هاي اشباع نشده است که با کلسترول بد مقابله مي‌کند.

ميوه‌ي شاه بلوط ؛ منبع ويتامين B
ميوه‌ي شاه بلوط منبع ويتامين‌هاي گروه B مي‌باشد. يعني اين که سرشار از ويتامين B1، B6، B9 و غيره است. بايد بدانيد ويتامين B1 به بهبود عملکرد سيستم عصبي کمک مي‌کند. ويتامين B6 نمي‌گذارد دچار کم خوني شويد و سيستم ايمني و سيستم عصبي بدنتان را محافظت مي‌کند. 

در نهايت اين که ويتامين B9 ضد عفوني کننده است و از کم خوني جلوگيري مي‌کند. اين ميوه براي خانم‌هاي باردار به خصوص در سه ماهه‌ي اول بارداري فوق‌العاده است به خاطر اين که از خطر نقص عضو مادرزادي جنين پيشگيري مي‌کند. 

ميوه‌ي شاه‌بلوط: براي پيشگيري از بيماري‌ها
مواد مغذي و خواص ميوه‌ي شاه‌بلوط وسيله‌ي مناسبي براي مقابله با بيماري‌هايي مانند بيماري‌هاي قلبي عروقي و برخي از سرطان‌ها محسوب مي‌شوند.

در واقع گلوسيدهاي پيچيده، ميزان اسيدهاي چرب اشباع‌نشده و فيتواسترول‌ها، فيبرها و ميزان بالاي منيزيم، مس و ويتامين E موجود در اين ميوه تضمين‌کننده‌ي سلامتي بدن محسوب مي‌شوند و بيماري‌ها را از شما دور مي‌کنند.

خواص ميوه‌ي شاه بلوط
خواص ميوه‌ي شاه بلوط

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.