فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۱         
  

خبرگزاري آريا-  بهترين درمان‌هاي طبيعي براي آکنه .

گزينه‌هاي بسياري براي درمان‌هاي طبيعي آکنه وجود دارند

 

گزينه‌هاي بسياري براي درمان‌هاي طبيعي آکنه وجود دارند. اما چطور بين گزينه‌هاي موجود انتخاب مي‌کنيد؟ مواردي که من در اين مطلب فهرست کرده‌ام، آنهايي هستند که متوجه شده‌ام بهترين تاثير را دارند و از بقيه قوي‌ترند.

هر کسي متفاوت است. شايد پيدا کردن راه حلي که براي شما بهتر جواب مي‌دهد، به کمي سعي و خطا نياز داشته باشد. اما مهم‌تر از همه اين است که تسليم نشويد.

در طول سال‌هاي زيادي که با آکنه درگير بودم، تقريبا هر دوا و درماني را امتحان کردم. متاسفانه درمان‌هاي نسخه‌اي را نيز امتحان کردم، اما مسئله‌ي عجيب اين است که بعد از امتحان کردن همه چيز، متوجه شدم که درمان‌هاي گياهي براي آکنه، بهترين تاثير را دارند. جدي مي‌گويم!

آکنه‌ي من در حدود 13 سالگي شروع، و روز به روز هم بدتر مي‌شد. مادرم هميشه به من مي‌گفت «فقط تا بعد از دبيرستان صبر کن، بهتر خواهد شد.» اما آنها سال‌ها آمدند و رفتند، بدون آنکه چيزي تغيير کند. بعد از آن من اميدوار بودم که تا پايان دوران دانشکده، قطعا بهتر مي‌شوم. اما همانطور که حدس مي‌زنيد، 4 سال بعد هم هيچ چيز عوض نشد.

در طول تمام مدت دبيرستان و کالج، من به دنبال کمک بودم اما هيچ چيز موثر نبود. اين عادلانه بنظر نمي‌رسيد، چون آکنه‌ي بعضي افراد با بالا رفتن سنشان بهتر مي‌شود. دليلش اين است که بنظر مي‌رسد گاهي اوقات، آکنه يک اتفاق موقت است که بعلت تغييرات هورمون‌ها رخ مي‌دهد، اما براي من و بسياري ديگر، اينطور نيست.

بعضي از علل آکنه که پزشکان هرگز به شما نخواهند گفت اينها هستند:
1. اول از همه، به هيچکس اعتماد نکنيد. منظورم اين است که پزشکان و متخصصان پوست به شما خواهند گفت که رژيم غذايي مهم نيست و درمان‌هاي طبيعي براي آکنه موثر نيستند، مسئله فقط مربوط به هورمون‌هاست و شما بجز مصرف داروهاي نسخه‌اي آنها، نمي‌توانيد کار ديگري انجام دهيد.

2. چيزي که مي‌خوريد، مهم است. بسيار مهم است که مراقب چيزي باشيد که وارد بدنتان مي‌کنيد. از تمام غذاهاي فراوري شده اجتناب کنيد و غذاهاي طبيعي بخوريد و مطمئن شويد که در رژيم غذايي‌تان، چربي‌هاي کافي وجود دارد. مانند آووکادو و روغن نارگيل. گاهي اوقات لبنيات مي‌توانند مشکل‌ساز شوند و بايد علاوه بر آنها از قند تصفيه شده نيز اجتناب شود.

3. يک آزمايش خون انجام دهيد. خونتان را از نظر ويتامين‌ها و مواد معدني آزمايش کنيد تا مطمئن شويد دچار هيچ نوع کمبودي نيستيد. چند مورد اصلي که بايد در آزمايشتان وجود داشته باشد، ويتامين A و زينک است. همچنين ممکن است ايده‌ي خوبي باشد که تيروئيد و سطوح هورموني‌تان (پروژسترون و تستوسترون) را هم بررسي کنيد.

4. مواد آلرژي زا! آکنه‌ي شما ممکن است نتيجه‌ي يک آلرژي باشد. مشخص کنيد که آيا هر گونه ماده‌ي آلرژي‌زايي وجود دارد که احتمال داشته باشد باعث آکنه‌ي شما شود يا نه، مانند گلوتن که ممکن است ميزان جذب مواد مغذي را کاهش دهد. ساير مواد آلرژي‌زاي متداول عبارتند از لبنيات، مخمر و تخم مرغ. ممکن است آلرژي‌هاي غذايي، با تاخير بر شما تاثير بگذارند، بخصوص اگر مبتلا به سندرم روده چکه کن باشيد.

 بعضي از ماسکهاي طبيعي به از بين بردن جوش‌ها و کاهش التهاب کمک مي‌کند

 و اما 10 مورد از بهترين درمان‌هاي کاملا طبيعي براي آکنه:


1. سرکه سيب
سرکه سيب يک درمان قدرتمند ديگر براي آکنه است که داراي خواص ضد باکتري و ضد قارچي مي‌باشد. براي شروع، چند قاشق چايخوري سرکه سيب را با نصف يا يک چهارم فنجان آب رقيق کنيد، زيرا هنگاميکه بطور مستقيم روي پوست استفاده شود، مي‌تواند بسيار قوي باشد. مطمئن شويد از سرکه سيبي استفاده مي‌کنيد که خام و تصفيه نشده بوده و حاوي بچه سرکه باشد، زيرا داراي بيشترين مواد مغذي است.

2. روغن نارگيل
روغن نارگيل، يک ماده ضد باکتري و ضد قارچ است، همچنين بسيار مرطوب کننده و ملايم مي‌باشد. اين ماده به مبارزه با باکتري‌ها و کاهش قرمزي کمک مي‌کند. روغن نارگيل را به پوستتان بزنيد و آن را ماساژ دهيد. شما مي‌توانيد اينکار را چند بار در روز تکرار کنيد. با روغن نارگيل، هيچ نيازي به استفاده از مرطوب کننده نيست. اين روغن بسيار موثر است و منافذ شما را مسدود نمي‌کند. براي آنکه کاملا از مزاياي آن بهره‌مند شويد، از روغن نارگيل ارگانيک که تصفيه نشده باشد، استفاده کنيد.

3. سفيده تخم مرغ
من در مورد خوردن آنها صحبت نمي‌کنم! وقتي سفيده‌هاي تخم مرغ بعنوان ماسک صورت استفاده شوند، يک درمان طبيعي عالي براي آکنه خواهند بود. سفيده‌هاي تخم مرغ، چربي را کاهش مي‌دهند و علاوه بر بيرون کشيدن آلودگي‌ها، منافذ را به حداقل مي‌رسانند.

4. روغن درخت چاي
روغن درخت چاي، يک اسانس است و مي‌تواند يک درمان کاملا طبيعي و بسيار قدرتمند براي آکنه باشد، زيرا ضد باکتري است. براي استفاده از آن، مقدار کمي (5 تا 10 قطره) از روغن درخت چاي را با يک چهارم فنجان آب مخلوط کنيد. يک پنبه‌ي توپي را در اين مخلوط خيس کنيد و به پوستتان بزنيد. شما مي‌توانيد اينکار را چند بار در طول روز تکرار کنيد يا در زير آرايشتان از آن استفاده کنيد.

5.  جوش شيرين
اين، درمان طبيعي مورد علاقه من براي آکنه است. با کمال تعجب، من ماسک جوش شيرين را چند سال قبل کشف کردم و بايد بگويم که اين ماده در پاکسازي پوست، فوق العاده قوي است. جوش شيرين، نه تنها به از بين بردن جوش‌ها و کاهش التهاب کمک مي‌کند بلکه يک لايه بردار نيز هست و به حذف سلول‌هاي مرده‌ي پوست کمک مي‌کند.

به اين دليل، در کاهش هرگونه آثار زخم‌هاي قديمي يا جاي جوش‌ها، بسيار موثر است. براي استفاده از آن، فقط چند قاشق چايخوري جوش شيرين برداريد و آن را با آب گرم مخلوط کنيد تا به شکل خمير در آيد. اين خمير را به پوستتان بزنيد. شايد بهتر باشد که در چند بار اول، آن را فقط 10 تا 15 دقيقه روي پوستتان بگذاريد، زيرا ممکن است بيش از حد قوي باشد.

شما مي‌توانيد اين زمان را به تدريج به يک ساعت افزايش دهيد يا حتي آن را در طول شب (کاري که من انجام مي‌دهم) روي پوستتان بگذاريد. بعد از يکبار استفاده، شما مي‌توانيد تفاوت قابل توجهي در پوستتان ببينيد.

براي استفاده از آن، سفيده‌ي تخم مرغ را از زرده‌ي آن جدا کنيد و سپس با يک پنبه‌ي توپي يا انگشتانتان، سفيده‌ي تخم مرغ را به پوستتان بزنيد. بعد از چند دقيقه، احساس مي‌کنيد که سفت مي‌شود. شما مي‌توانيد سفيده‌ي تخم مرغ را از 10 دقيقه تا يک ساعت روي پوستتان قرار دهيد. پس از آن، پوستتان درخشندگي شگفت انگيزي پيدا خواهد کرد.

6. آب ليمو
براي اين يکي، شما مي‌توانيد از آبليمو، و يا يک ليموي تازه آبگرفته استفاده کنيد. ليمو داراي خواص ضدباکتري و قابض طبيعي است که به تميز کردن پوستتان کمک مي‌کند. آب ليمو را به پوستتان بزنيد و بگذاريد بمدت 15 دقيقه تا يک ساعت روي پوستتان بماند.

7. سير
سير نه تنها بصورت مصرف خوراکي، داراي خواص ضد باکتري طبيعي و عالي مي‌باشد، بلکه بصورت موضعي نيز فوق العاده است. براي استفاده از آن، يک حبه سير برداريد و آن را بصورت نازک برش دهيد. برش‌هاي سير را روي پوستتان مالش دهيد، مخصوصا روي همه‌ي نواحي مشکل دار. مطمئن شويد که آب سير به پوستتان ماليده مي‌شود. بگذاريد بمدت 15 تا 30 دقيقه روي پوستتان بماند.

8. قالب‌هاي يخ
براي کمک به کاهش التهاب، يک قالب يخ را روي نواحي مشکل دار مالش دهيد. سرماي آن، نه تنها منافذ شما را مي‌بندد بلکه باکتري‌ها را نيز بيرون مي‌راند. شما مي‌توانيد با ريختن آب سرد روي صورتتان نيز به اثرات مشابهي دست يابيد.

9. نشاسته ذرت
نشاسته ذرت، بسيار تسکين دهنده و ملايم است. هنگاميکه دچار قرمزي و تحريکات پوستي هستيد، اين ماده يک درمان طبيعي عالي براي آکنه‌ي شما محسوب مي‌شود. شما مي‌توانيد نشاسته‌ي ذرت را فقط روي جوش‌هايتان بزنيد يا روي کل صورتتان بماليد. من گاهي اوقات، آنرا در تمام شب روي پوستم مي‌گذارم و در صبح، متوجه تغيير قابل توجهي در پوستم مي‌شوم.

10. آلوئه ورا
آلوئه ورا، بسيار تسکين دهنده است و التهاب و قرمزي را کاهش مي‌دهد. براي استفاده از آن، ژل آن را با استفاده از انگشتانتان به پوستتان بزنيد. مي‌توانيد روزي چند بار از آن استفاده کنيد. اگر گياه آلوئه ورا داشته باشيد، بهتر مي‌شود. زيرا مي‌توانيد به آلوئه وراي تازه دسترسي داشته باشيد، بدون هيچ گونه ماده‌ي افزودني. يا مي‌توانيد ژل آلوئه وراي ارگانيک تهيه کنيد.

من هنوز هم به استفاده از اين درمان‌هاي طبيعي براي آکنه ادامه مي‌دهم. معمولا روزي يکبار از ماسک جوش شيرين و روغن نارگيل استفاده مي‌کنم. حالا پوست من صاف‌تر است. با اينحال اگر هفته‌اي بسيار پر استرس داشته باشم يا چند هفته از جوش شيرين استفاده نکنم، ممکن است دوباره جوش بزنم.

مهم نيست که علت جوش شما چيست، اکنون بهترين زمان براي امتحان کردن اين درمان‌هاي طبيعي آکنه و تلاش براي بهبودي پوستتان به بهترين شکل ممکن است. خبر خوب اين است که چيزهاي زيادي براي امتحان کردن وجود دارد.

بهترين درمان‌هاي طبيعي براي آکنه
بهترين درمان‌هاي طبيعي براي آکنه

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.