فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

سلامت نیوز: بیشتر ما وقتی با اصطلاح غذاهای سالم مواجه می‌شویم، فکر می‌کنیم که این غذاها حاوی چربی و قند نیستند. دقیقا دو ماده غذایی که طعم واقعا خوبی ایجاد می‌کنند.



به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سلام دکتر، بیشتر ما وقتی با اصطلاح غذاهای سالم مواجه می‌شویم، فکر می‌کنیم که این غذاها حاوی چربی و قند نیستند. دقیقا دو ماده غذایی که طعم واقعا خوبی ایجاد می‌کنند. با این‌حال، مطالعات دانشگاه کلرادو نشان می‌دهد که اضافه کردن ادویه‌ها به غذاهای سالم می‌تواند کاری کند که مثل غذاهای پُرچرب واقعا خوشمزه و جذاب به نظر برسند. به نظر محققان، اگر این قاعده غذایی را جدی بگیرید، می‌توانید برنامه طولانی‌مدتی برای خوردن غذاهای سالم و خوشمزه طراحی کنید.


هر کدام از ما وقتی که احساس کنیم غذا دارای طعم مناسبی نیست، سراغ نمک می‌رویم. متاسفانه، اکثر غذاها برای افرادی که مبتلا به بیماری فشار خون بالا هستند و باید رژیم غذایی با سدیم کم را رعایت کنند، بی‌نمک و بی‌مزه به نظر می‌رسند. با این‌حال، محققان دانشگاه جان هاپکینز می‌گویند که اضافه کردن ادویه‌ها به رژیم غذایی، باعث می‌شود که مصرف سدیم تا 966 میلی‌گرم در روز کاهش پیدا کند.


غذاهایی که با گیاهان و ادویه‌ها تهیه می‌شوند، یک مزیت مهم دیگر هم دارند. این غذاها باعث می‌شوند که شما احساس سیری بیشتری کنید و متابولیسم را هم افزایش می‌دهند. محققان دانشگاه ماستریخت هلند به این نتیجه رسیده‌اند که اضافه کردن فلفل قرمز به غذا، رضایت‌مندی از غذا را افزایش می‌دهد و احتمال این‌که سراغ میان‌وعده‌های ناسالم بروید را کمتر می‌کند.

ادویه‌ها؛ بهترین جایگزین برای چربی، قند و نمک
ادویه‌ها؛ بهترین جایگزین برای چربی، قند و نمک

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.