فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۵         
  


یک دانشجوی دکترای تخصصی گیاهان دارویی جایگاه نعنا در طب سنتی و طب مدرن را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, میثم پورهادی درباره جایگاه نعنا در طب سنتی و طب مدرن اظهار داشت: نعنا گیاهی دارویی، ادویه‌ای و نوشابه‌ای، عطری، زینتی با خواص بالقوه درمانی در فرآورده‌های طب سنتی و مدرن، دارویی و مصرف خانواده و آشپزی است.

به‌گفته وی این گیاه از تیره Labiatae Lamiaceae است که در ایران دارای 46 جنس و 410 گونه و زیرگونه که از بزرگ‌ترین و متمایز‌ترین خانواده‌های گیاهان گل‌دار و نیز با داشتن حدود 220 جنس و 4000 گونه دارای یک توزیع تقریباً جهانی است.

این دانشجوی دکترای تخصصی گیاهان دارویی افزود: به‌طور تقریبی از تعداد کل خانواده Labiatae در ایران، 18 درصد از گونه‌ها برای مقاصد دارویی فرموله استفاده می‌شود.

پورهادی ادامه داد: بیش‌ترین قسمت کاربردی در مقاصد دارویی و تغذیه‌ای از کل اندام‌های گیاهی مختص برگ‌ها است، حاوی روغن‌های ضروری بیولوژیک فعال (اسانس) منتول و منتون با بو و عطری کاملاً مشخص است.

وی عنوان کرد: اعضای این خانواده دارای طیف گسترده‌ای از ترکیبات مانند ترپنوئیدها، ایرپدوئیدها، ترکیبات فنلی و فلاونوئیدها با خواص آنتی‌اکسیدانی، آنتی‌بیوتیکی، ضدویروسی، ضدعفونی کننده و ضدقارچی هستند.

این دانشجوی دکترای تخصصی گیاهان دارویی یادآور شد: گونه‌های خانواده Labiatae عمدتاً برای بیماری‌های مربوط به دستگاه گوارش، به‌خصوص نفخ و سوء‌هاضمه، نیز ناراحتی‌های پوستی و تنفسی، کاهنده کلسترول، آرام‌بخش، نارسایی‌های دهانی، قلبی و تقویت سیستم کبدی استفاده می‌شوند.

جایگاه نعنا در طب سنتی و طب مدرن
جایگاه نعنا در طب سنتی و طب مدرن

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.