فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به اعلام اداره‌کل هواشناسی بر بارش باران، کاهش درجه حرارت هوا و پیش‌بینی‌های انجام شده به کشاورزان توصیه می‌شود، محصولات خود را برداشت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین،‌ مسعود ربانی اظهار کرد: از روز یکشنبه 21 تا 27 آبان ماه سال جاری تمام مزارع زیر پوشش کشت ذرت علوفه‌ای باید نسبت به برداشت این محصول اقدام کنند که در صورت بارش باران ماشین‌های برداشت در مزارع قادر به عملیات برداشت نخواهند بود.

وی افزود: در صورت بارش باران در مزارع چغندر قند (به جز شهرستان‌های تاکستان و آوج) و نامساعد شدن شرایط کار برداشت عملکرد ادوات و ماشین‌های متوقف شده و این محصول دچار لطمه جدی خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: در صورتی که در شهرستان تاکستان و توابع آن در بارگاه‌های تهیه کشمش این محصول جمع‌آوری نشده، سریعا نسبت به جمع‌آوری و یا پوشش مناسب به منظور دور ماندن از رطوبت هوا اقدام کنند.

ربانی با اشاره به زمان کشت محصول پاییزه گندم به کشاورزان توصیه کرد: نسبت به کشت پاییزه این محصول سریعا مبادرت ورزند. 

وی همچنین به تمامی گلخانه‌داران این استان توصیه کرد: به دلیل بارندگی در روزهای آینده و کاهش درجه حرارت هوا نسبت به تأمین سوخت مورد نیاز و پوشش واحد گلخانه‌ای خود اقدام کنند.

ربانی در خاتمه تصریح کرد: کشاورزان نسبت به بازدید دوره‌ای و فنی ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی و همچنین اضافه کردن ضد یخ اقدام کنند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.