فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴         
  

يك دسته گل همواره مي‌تواند روحيه هركس را بهتر كند، اما گل‌هاي نرگس تأثير بيشتري دارد و مي‌تواند كليدي براي درمان افسردگي تلقي شود.

به گزارش مهر، دانشمندان كشف كرده‌اند كه مولفه‌هاي تشكيل‌دهنده گونه‌هاي گل برف در آفريقاي جنوبي و گل‌هاي نرگس مي‌تواند از سد خوني مغزي يا ديوار دفاعي كه مغز را منزوي نگاه مي‌دارد، عبور كند. اين سد مشكل مهمي براي پزشكان در درمان شرايط مغزي چون افسردگي است، چرا كه دربرگيرنده پروتئين‌هايي است كه به محض ورود دارو آن را پس مي‌زند.

اين درحالي است كه بيگر برودين كه اين تحقيق را در دانشگاه كپنهاگ انجام داده اظهار كرد كه مولفه‌هاي تشكيل‌دهنده در اين گل‌ها مي‌تواند از اين سد عبور كند. اين كشف تازه مي‌تواند در نهايت به رساندن دارو به مغز كمك كند. دكتر برودين افزود: ما مولفه‌هاي مختلفي را براي تأثير آنها در انتقال پروتئين به مغز آزمايش كرده‌ايم. نتايج ما اميد بخش است و چند مولفه شيميايي ديگر نيز بايد بررسي شود تا به عنوان ساخت دارو در درازمدت مورد استفاده قرار بگيرد. به گفته وي، رگ‌هاي خوني مغز براي اكثر مولفه‌ها غيرقابل نفوذ است و يكي از دلايل همين پروتئين‌هاي فعال است. يافتن مولفه‌هايي كه بتواند از اين خط دفاعي عبور كند بسيار جالب بوده است.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.