فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

صمغ گیاه کندر فرآورده گیاهی است که به خواص درمانی صمغ کندر در عطر و خوشبوکننده‌ها نیز اشاره میشود و هزاران سال است که این صمغ در طب نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه برای درمان عفونت کاربرد دارد به طوری که اکنون تحقیقات علمی، صمغ کندر را به درمان سرطان ارتباط می‌دهد.
خواص شگفت‌انگیز کندر در درمان سرطان
خواص شگفت‌انگیز کندر در درمان سرطان

محمد پناهی، مسئول سلامتکده طب سنتی البرز اظهار کرد: صمغ کندر فرآورده گیاهی است که در عطر و خوشبوکننده‌ها به کار می‌رود و هزاران سال است که این صمغ در طب نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود: این گیاه برای درمان عفونت کاربرد دارد به طوری که اکنون تحقیقات علمی، صمغ کندر را به درمان سرطان ارتباط می‌دهد.



پناهی با بیان اینکه غلظت صمغ به زمان برداشت آن ارتباط دارد، خاطرنشان کرد: نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که این صمغ حاوی ترکیب‌های مهم ضد سرطانی است و این موضوع برای مردم چین تازگی ندارد زیرا در طب قدیم چین، صمغ کندر برای درمان سرطان استفاده می‌شد و هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اثر مثبت صمغ کندر روی بیماری ها

وی ادامه داد: نتایج تحقیقات سال 2010 نشان می‌دهد که ترکیب‌های فعال موجود در صمغ کندر، مانع بروز سرطان پروستات می‌شود و این ترکیب اسیدی که از درخت صمغ کندر گرفته می‌شود به طور موثری سلول‌های سرطانی پروستات را از بین می‌برد.


مسئول سلامتکده طب سنتی البرز خاطرنشان کرد: نتایج تحقیقات دیگر نیز نشان می‌دهد که عصاره صمغ کندر لوسمی حاد ملوئیدی را درمان می‌کند به طوری که نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد عصاره صمغ کندر به طور موثری مرگ سلول‌های سرطانی را 20 درصد افزایش می‌دهد.

وی در پایان گفت: نتایج تحقیقات دیگری که در سال 2009 انجام شد، نشان می‌دهد عصاره صمغ کندر بدون تاثیرگذاری روی سلول‌های سالم، سلول‌های سرطانی در مثانه را از بین می‌برد.


نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.