فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

حدود چن  روز مانده به نوروز باید دست به کارشوید. با توجه به گنجایش ظرفی که برای سبزه سفره هفت سین تان در نظر گرفته اید، مقداری گندم را درون کاسه‌ای ریخته و آب به آن اضافه کنید...

تنها چند  روز به رسیدن سال نو و بهار باقی مانده است و کارهای خانه تکانی و آماده شدن برای پذیرایی از بهار به اوج خودش رسیده، اما در این میان چیدانه شما را تنها نگذاشته است و سعی دارد تا با آنماده کردن مطالب  شما را در راه آماده شدن برای سال نو همراهی کند. امروز تصمیم گرفتیم تا به سراغ یکی از وسایل زیبا و خوش رنگ و لعاب سفره هفت سین برویم که کارهایش را از همین روزها باید شروع کنید، درست حدس زدید، امروز می خواهیم راجع به سبزه ها صحبت کنیم و این که چه کار کنیم تا ظاهر سبزه های امسال مان با سال های گذشته فرق داشته باشند. پس با چیدانه همراه باشید.

روشروش

روش کاشت سبزه عید 

حدود ۱۲ روز مانده به نوروز باید دست به کارشوید. با توجه به گنجایش ظرفی که برای سبزه سفره هفت سین تان در نظر گرفته اید، مقداری گندم را درون کاسه‌ای ریخته و آب به آن اضافه کنیدو به اندازه ای که ۲ تا ۳ بند انگشت روی آن را آب بپوشاند، این کار را ادامه دهید. بهتر است حدود ۲ روز صبر کنید و طی این مدت ۲ بار آب ظرف را عوض‌کنید. تنها نکته‌ای که در مورد انتخاب ظرف برای پرورش سبزه باید به آن دقت کنید این است که ظرف شما باید به گونه‌ای باشد که دانه‌ها و بذرها در آن نور کافی دریافت کنند و در برابر آب دادن‌ها متمادی دوام داشته باشند.

کاشتکاشت

کشت سبزه در جعبه های چوبی 

قبلا در مطلب ۱۵ ایده ارزان با پالت و جعبه چوبی میوه در دکوراسیون منزل به شما ایده هایی دادیم برای این که از جعبه های چوبی در دکوراسیون داخلی منزل استفاده کنید. حالا می خواهیم یک ایده دیگر هم به آن ها اضافه کنیم. شما می توانید سبزه های عیدتان را در داخل جعبه های چوبی بکارید و از زیبایی این جعبه ها هم در سفره هفت سین تان بهره مند شوید.

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما: سفره هفت سین زیبا، ساده و کم هزینه ، به استقبال نوروز

سبزه های مربع در ظرف های دایره ای شکل 

خوبی سبزه ها این است که قابلیت جا به جایی دارند، وقتی ریشه های سبزه تان کمی سفت و محکم شد، می توانید ظرف آن ها را عوض کنید، اگر سبزه ها را در ظرف های مربع کاشته اید، می توانید آن ها را جا به جا کرده و داخل ظرف های دایره ای شکل بگذارید و از این تضاد در سفره هفت سین تان هم بهره ببرید.

سبزه هایی برای تزیین میز غذاخوری 

سبزه ها فقط برای سفره هفت سین کاربری ندارند، از آن ها می توانید به عنوان تزیینات بهاری میزهای غذاخوری تان استفاده کنید. مطمئنا در روزهای نوروز مهمانی های شام و نهاری زیادی برگزار خواهید کرد، پس به جای آن که هر دفعه هزینه زیادی برای تهیه گل های سر میز بپردازید، تعداد زیادی سبزه به صورت قطعه قطعه تهیه کنید و از آن ها به عنوان رانرهای میز غذاخوری تان استفاده کنید و مطمئن باشید مهمان های تان هم شگفت زده خواهند شد. 

مطلب پیشنهادی چیدانه به شما: باید ها و نباید های چیدن میز غذا خوری در مهمانی ها !

تزیین سبزه های عید با دیگر انواع گل های طبیعی 

سبزه های تان را در هر ظرفی که می کارید می توانید مرز دور تا دور آن را با گل های طبیعی دیگری که تضاد رنگی با سبزه های تان دارند تزیین کنید. به طور مثال در عکس بالا، می توانید ببینید که برای تزیین سبزه از گل های رز قرمز رنگی استفاده شده است که ست بودن رنگ سبز و قرمز باعث جذابیت چهره و جلوه ظاهری سبزه شده است که قطعا باعث زیبایی سفره هفت سین تان هم خواهد شد.

سبزه ها و گل های طبیعی به روشی دیگر 

عکس بالا هم نمونه دیگری از تزیین سبزه های عید را به وسیله گل های طبیعی به شما نشان می دهد، می توانید به جای آن که دور تا دور سبزه ها را با گل بپوشانید، این شاخه های گل را به صورت پراکنده روی سطح خود سبزه پخش کنید. باز هم تاکید می کنم که به تضاد و یا هماهنگی رنگ گل های طبیعی با سبزه تان توجه کنید.

ترکیب ظرف سبزه ها و تنگ ماهی ها 

اگر کمی حوصله به خرج دهید و کمی در بازارهای ظرف و ظروف گشت بزنید، مطمئن باشید که می توانید ظرف های ترکیبی مثل عکس بالا پیدا کنید که زیر آن تگ ماهی و بالای آن جایی برای سبزه ها باشد، این کار می تواند یک حرکت هوشمندانه باشد چرا که می توان از همان آبی که برای ماهی ها ریخته می شود برای خیس نگه داشتن ریشه سبزه ها هم استفاده کرد. به نظر من که ایده جالب و هیجان انگیزی است.

ظرف های خاص برای سبزه های عید 

شما می توانید برای سبزه های عیدتان ظرف های خاص و زیبا تهیه کنید، این ظرف ها می توانند با ظرف های هفت سین تان ست باشد یا این که کاملا با آن ها متفاوت باشد می توانید به مطلب ۴ صفحه اینستاگرام برای خرید ظروف سفره هفت سین هم مراجعه کنید و از انواع ظرف های مناسب برای هفت سین امسال تان دیدن کنید.

ایده های سبزه عید در سفره هفت سین ۹۵
ایده های سبزه عید در سفره هفت سین ۹۵

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.