فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

سالهای نچندان دور موز از میوه های گران محسوب می شد و هر کسی توانایی پذیرایی مهمانانش با این میوه پرخاصیت نداشت. اما در حال حاضر تا دلتان بخواهد می توانید موز بخورید و از خواص جالب این میوه بهره مند شوید؛ فقط حواستان باشد که در خوردن آن زیاده روی نکنید!

موز میوه‌ای با طبع معتدل است و مزاج آن تر است. موز میوه‌ای دیر هضم محسوب می‌شود به همین دلیل افرادی که ضعف گوارشی دارند و می‌گویند: «غذا سر دلم می‌ماند.» ، نباید در مصرف این میوه زیاده‌روی کنند چون مصرف زیاد موز در این افراد می‌تواند ایجاد نفخ و تولید گاز کند.

چه کسانی موز بخورند!

 ساکنان مناطق گرم و خشک کشور مثل یزد می‌توانند از خواص موز بدون هیچ دغدغه‌ای بهره ببرند و این میوه موجب تقویت و سرور آنها می‌شود. مصرف این میوه به افراد سرد مزاج یا افرادی که در مناطق مرطوب مثل شمال زندگی می‌کنند توصیه نمی‌شود.  

رابطه موز با چاقی

خوب است بدانید خوردن موز سبب غلیظ شدن خون می‌شود. این میوه می‌تواند باعث چاقی شود به همین دلیل افراد لاغر می‌توانند از این خاصیت موز بهره ببرند. خوردن موز کاملا رسیده ، به رفع سرفه‌های خشک کمک می‌کند.

بعد خوردن موز آب نخورید!

نوشیدن آب بعد از خوردن موز کار درستی نیست همچنین نباید موز را به صورت ناشتا خورد. موز برای افرادی که مزاج آنها گرم و خشک است میوه مناسبی محسوب می‌شود.

التیام زخم معده با موز

موز نیم‌رس (موزی که کاملا نرسیده) می‌تواند اثر خوبی روی زخم‌های دستگاه گوارش بگذارد و باعث بهبود آنها شود.

موز نیم رس بخورید!

موز نیم‌رس می‌تواند باعث کاهش کلسترول خون شود. موز باید به صورت رسیده یا نیم‌رس با توجه به شرایط فرد مصرف شود ولی استفاده از موز نارس توصیه نمی‌شود چون می‌تواند باعث یبوست شود و یبوست را در افرادی که به این مشکل دچار هستند تشدید می‌کند .

منبع:  همشهری تندرستی

یزدی ها موز بخورند و شمالی ها نخورند!
یزدی ها موز بخورند و شمالی ها نخورند!

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.