فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴         
  

خبرگزاری میزان- گیاهان دارای جربی کمتر فیبر بیشتر و مواد مغذی ضد سرطان هستند که به تقویت سیستم ایمنی بدن رای مبارزه با سرطان کمک می‌کنند به همین دلیل بیشتر غذاهای گیاهی ضد سرطان هستند.
به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، گیاهان دارای جربی کمتر فیبر بیشتر و مواد مغذی ضد سرطان هستند که به تقویت سیستم ایمنی بدن رای مبارزه با سرطان کمک می‌کنند به همین دلیل بیشتر غذاهای گیاهی ضد سرطان هستند.

بهتر است حداقل دو سوم مواد غذایی مصرفی در هر وعده گیاهی وحداکثر یک سوم مواد غذایی حیوانی باشد. درعین حال باید بین میزان فعالیت بدنی و کالری مصرفی تعادل و توازن برقرار باشد. بشقاب غذایی که حداقل دو سوم آن با غلات سبوس دار سبزیجات لوبیا یا میوه پر شده است و حداکثر یک سون آن فرآورده های لبنی ماهی یا گوشت باشد برای این منظور کمک کننده است.

روزانه 5 بار یا بیش تر سبزیجات و میوه‌های متنوع مصرف کنید. استفاده از میوه و سبزیجات در هر وعده غذایی و میان وعده‌ها مفیداست.

مصرف سبزیجات سرخ شده را محدود کنید و از آب میوه وسبزیجات خالص استفاده کنید.

سعی کنید مواد غذایی را به طور کامل یعنی نزدیک به شکل اصلی خود مصرف کنید . بعنوان مثال به جای نوشیدن یک لیوان آب سیب یک سیب بخورید.

حداقل بعضی از میوه‌ها و سبزیجات را به صورت خام مصرف کنید.

در هنگام پخت سبزیجات از مقدار کمی آب استفاده کنید. پخت بیش از حد سبزی باعث از بین رفتن بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن می شود.

تمام میوه‌ها وسبزیجات را بشویید. شستشو تمام سموم و آفت کش‌ها از بین نمی‌رود اما آن را کاهش می‌دهد.
در رژیم غذایی غنی از مواد گیاهی استفاده کنید
در رژیم غذایی غنی از مواد گیاهی استفاده کنید

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.