فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

نوشیدن منظم چای سبز باعث محافظت مغز می شود.


به گزارش ایانا و به نقل از ساینس دیلی (Science Daily)، محققان دانشگاه نیوکاسل به تازگی اعلام کردند این نوشیدنی باستانی چینی نقش اساسی در محافظت بدن مقابل سرطان ایفا می کند.

دکتر اد اوکلو (Ed Okello) و همکارانش می خواستند بدانند آیا خاصیت محافظتی چای سبز (که قبلا در چای دم کرده و هضم نشده مشاهده شده بود) پس از هضم در بدن پابرجا می ماند یا نه.



گوارش یا هضم یک روال مهم است که بدن ما با انجام آن، عناصر غذایی مورد نیاز خود را به دست می آورد. اما دکتر اوکلو می گوید به همین دلیل صرف این که بگویند غذایی که در دهان می گذاریم خواص سودمندی دارد، نمی توانیم بپذیریم ترکیبات آن جذب بدن می شود.


دکتر اوکلو، استاد دانشکده کشاورزی و توسعه روستایی دانشگاه نیوکاسل گفت: نتایج این تحقیق واقعاً ما را متعجب کرد. چون متوجه شدیم موقعی که چای سبز به کمک آنزیمهای معده هضم می شود، ترکیبات شیمیایی آن در عمل علیه انگیزاننده های آلزایمر از شکل هضم نشده این چای موثرتر هستند.


وی گفت: همچنین معلوم شد این ترکیبات هضم شده، خواص ضد سرطانی زیادی دارند و به طور چشمگیری از رشد سلولهای تومور مورد استفاده در این آزمایشها جلوگیری می کنند.


دو ترکیبی که در گسترش بیماری آلزایمر نقش دارند هیدروژن پر اکساید و یک پروتئین به نام بتا آمیلوئید هستند. تحقیقات قبلی نشان داده بود پلی فنلهای چای سیاه و سبز دارای خواص محفاظت از اعصاب هستند و این کار را از طریق اتصال به ترکیبات سمی و محافظت از سلولهای مغز انجام می دهند.

پس از هضم چای، پلی فنلها تجزیه می شوند و شش ترکیب پدید می آورند.


دکتر اوکلو گفت: ما باید در زمینه تبلیغ خواص سودمند مواد غذایی بسیار دقیق عمل کنیم. ترکیبات غذایی زیادی هستند که غنی از ترکیبات شیمیایی مفید هستند. اما معلوم نیست بعد از هضم، خواص خوب خود را حفظ نمایند.


محققان در ادامه بررسی خود قصد دارند بفهمند آیا این ترکیبات سودمند در خلال گوارش در افراد سالم مصرف کننده چای تولید می شوند یا نه.


دکتر اوکلو گفت: عوامل زیادی در کنار یکدیگر در جلوگیری از بیماریهایی مانند سرطان و زوال عقل موثر هستند: تغذیه خوب، ورزش زیاد و شیوه زندگی.


  مترجم: سید محسن سنجری

منبع : خبرگزاری کشاورزی ایران

کشف راز خواص حفاظتی چای سبز
کشف راز خواص حفاظتی چای سبز

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.