فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

دانش > دانش- همشهری آنلاین:

ممکن است فکر کنید که این زائده‌های غریب مربوط به یک موجود بیگانه فضایی است، اما اینها کاملا زمینی هستند.

در واقع این زائده‌ها عملا مربوط به موجوداتی کاملا خاکزی هستند. اینها "تریکوم" هستند، زائده‌های مومانندی که روی گیاهان - و در این مورد یک گیاه گوجه فرنگی- یافت می‌شوند.

پژوهشگران در دانشگاه ایالتی میشیگان ژنی را کشف کرده‌اند که به این تریکوم‌ها در گوجه فرنگی‌های کشت‌شده امکان می‌دهد "قندهای آسیل" بسازند؛ این ترکیبات گیاهان را در مقابل آفات محافظت می‌کنند.

مشخص شده است که گوجه فرنگی‌های کشت‌شده به اندازه انواع وحشی توانایی تولید قندهای آسیل را ندارند، به این ترتیب در مقابل حشرات و موجوداتی که می‌خواهند برگ‌های آنها را بجوند، کمتر محافظت می‌شوند.

این یافته‌ها به دانشمندان کمک می‌کند تا گوجه فرنگی‌های قوی‌تر و سالمتری ایجاد کنند.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.