فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  


نتایج یک بررسی جدید نشان داد که تولید غذا، عامل انتشار حداکثر 29 درصد از گازهای گلخانه‌ای است که دو برابر میزان برآورد شده از سوی سازمان ملل است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سازمان پژوهش کشاورزی CGIAR اعلام کرد: بررسی انتشار گازهای گلخانه‌ای در سراسر سیستم غذایی شامل جنگل زدایی، تولید کود و حمل ونقل نشان می‌دهد که اقدامات بیشتری باید انجام شود تا انتشار گازهای گلخانه‌ای حاصل از تولید غذا کاهش یابد.

این سازمان در گزارش خود با عنوان «تغییر جوی و سیستم‌های غذایی» برآورد کرد که تولید غذا عامل 19 تا 25 درصد از گازهای گلخانه‌ای منتشر شده توسط انسان است که بسیار فراتر از 14 درصد برآورد شده از سوی سازمان ملل است.

بروس کمپ بل - رییس برنامه پژوهشی این سازمان در زمینه تغییر جوی، کشاورزی و امنیت غذا - بر این باور است که " بسیاری از کشورها می‌توانند با کاهش انتشار گاز گلخانه‌ای، صرفه‌جویی زیادی در هزینه‌ها انجام دهند. به عنوان مثال چین می‌تواند با بهره‌وری در تولید کود، انتشار گازهای گلخانه‌ای را به میزان چشمگیری کاهش دهد و انگلیس می‌تواند با مصرف گوشت تولید مزارع نیوزلند به جای پرورش گوسفند، انتشار این گازها را کاهش دهد".

تغییر جهانی در رژیم غذایی و رویکرد به گیاه‌خواری به جای گوشت نیز به این امر کمک خواهد کرد.

همچنین تولید محصول برای تغذیه گاوها، خوک‌ها یا گوسفند، نیاز به زمین بیشتری دارد و گازهای گلخانه‌ای بیشتری از محصول تولید شده برای مصرف انسانی منتشر می‌کند.

در یک گزارش جداگانه نیز از سوی این سازمان خاطرنشان شده که تغییر جوی احتمالا موجب کاهش بازده ذرت، گندم و برنج می‌شود که از نظر تولید کالری محصولات بزرگی در کشورهای در حال توسعه به شمار می‌روند.

این امر ممکن است برخی از کشاورزان را وادار کند به تولید محصولات مقاوم‌تر در برابر گرما، سیل یا خشکسالی روی آورند.

محصولات مقاوم‌تر شامل سیب‌زمینی، جو، لوبیا، عدس، کاساو و موز می‌تواند کمبود حاصل از کاهش محصولات اصلی را جبران کند.

به گزارش رویترز، این بررسی همچنین هشدار داده است که گرمای جهانی که کارشناسان جوی سازمان ملل سوختن سوخت‌های فسیلی را عامل آن می‌دانند، به معنی به خطر افتادن تولید غذا است.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.