فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

برای کاهش عوارض مواد غذایی سرخ شده از چه روش های خوراکی باید کمک بگیریم و توصیه ها و ترفندهای سرآشپزها در این زمینه چیست آن ها با چه روش هایی از جذب بیشتر روغن به مواد خوراکی کمک می کنند؟

به گزارش بلاغ، برای حل این مشکل می‌توانید از این روش‌های جایگزین استفاده کنید:

– سبزی‌ها، گوشت یا غذاهای دریایی را با استفاده از یک ماهی‌تابه چینی در اندکی روغن یا آب‌گوشت را به‌سرعت در حرارت بالا تف دهید. از سس‌های پرنمک مانند سس سویا پرهیز کنید.

– می‌توانید سبزی‌ها را با گذاشتن درون سبدی روی آب جوشان بخارپز کنید، به‌این‌ ترتیب سبزی‌ها بیشتر رایحه‌هایشان را حفظ خواهند کرد و نیاز به نمک هم نخواهید داشت.

–   هنگام برشته کردن، آب‌پز یا بریان کردن از یک توری روغن‌گیر استفاده کنید تا قطرات چربی گوشت خارج شود و گوشت درون قطرات چربی خودش ننشیند. در عوض، از مایعات بدون چربی مانند آب گوجه‌فرنگی یا آب‌لیمو استفاده کنید.

– پس از برشته کردن یا آب‌پز کردن گوشت آن را درون یک توری‌ روغن‌گیر بریزید تا قطرات چربی از آن خارج شود.

–  از یک ظرف درپوش دار استفاده کنید و مقدار بیشتری مایع درون آن بریزید تا غذا را درون اجاق بپزید.

–  مرغ یا ماهی را با فروبردن در یک مایع در حال جوشیدن، بپزید

–   از یک ماهیتابه فلزی یا پوشش‌دار نچسب استفاده کنید، بنابراین هنگام پختن نیاز به استفاده از روغن ندارید یا اندکی روغن کافی خواهد بود. می‌توانید از اسپری‌های روغن برای برشته کردن استفاده کنید یا به‌عنوان شیوه جایگزین مقدار کمی آب‌گوشت یا اندکی روغن گیاهی را با یک حوله کاغذی روی سطح ماهیتابه بمالید.
روش‌هایی برای کاهش عوارض غذاهای سرخ شده
روش‌هایی برای کاهش عوارض غذاهای سرخ شده

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.