فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

با کاهش بارش برف در منطقه آلاسکا طی قرن اخیر، تعداد درخت‌های «سدر زرد» نیز به شدت کاهش یافته است.

به گزارش سرویس محیط زیست خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این درختان که حدود 23 متر طول دارند به لحاظ تاریخی بخش اصلی پوشش جنگلی شمال کالیفرنیا به حساب می‌آیند.


گروهی از کارشناسان محیط زیست در آمریکا با مدنظر قرار دادن تهدیدهای متوجه این گونه گیاهی به ارائه راهکارهای لازم برای حفظ آن‌ها اشاره کرده‌اند.

در این گزارش شرایط درخت‌های سدر زرد در گذشته، حال و آینده در تمامی مناطق آلاسکا ارزیابی شده است. این درختان رشدی با سرعت پایین دارند و بسیاری از آن‌ها بین 700 تا 1200 سال عمر می‌کنند. این درختان به لحاظ فرهنگی، اقتصادی و زیست شناختی گونه‌های ارزشمندی به حساب می‌آیند که در آلاسکا و کالیفرنیا رشد می‌کنند.

به گفته کارشناسان، بارش برف برای حفظ این گونه درختی ضروری است. دانه‌های برف ریشه نازک و سطحی درختان سدر زرد را از درجه حرارت شدید خاک می پوشانند. بنابراین کاهش بارش برف، ریشه این درخت را در معرض سرما قرار می دهد و آن‌ها را از بین می ‌برد.

به گزارش نیچر ورلد نیوز، کارشناسان آمریکایی با انگیزه بررسی سلامت درختان سدر زرد در تمامی مناطق آلاسکا تا کالیفرنیا اظهار داشتند: از یافته‌های به دست آمده می‌توان در اتخاذ استراتژی‌های لازم برای حفظ سایر جنگل‌ها با این پوشش گیاهی در برابر خطرات ناشی از تغییرات اقلیمی بهره برد.


نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.