فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

طرح مبارزه بیولوژیکی با انگل گل جالیز برای نخستین بار در کشور در بیش از ۸ هزار هکتار زمینهای کشاورزی زیر کشت گوجه فرنگی هرمزگان اجرا شد.

   جوان  از بندرعباس؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: مبارزه بیولوژیکی با انگل گل جالیز با استفاده از علف کش شیمیایی سولفو سولفورن با غلظت ۳۰ گرم در هر هکتار و در ۳ نوبت ۱۰ روزه بعد از کاشت نشاء گوجه فرنگی انجام می شود .

سید سعید مدرس افزود: بیش از ۸۰ درصد مزارع جالیزی استان در معرض خطر انگل گل جالیز قرار دارد.

این طرح مهر امسال به صورت آزمایشی در ۲ هکتار از مزارع گوجه فرنگی دهستان کهورستان شهرستان بندرخمیر اجرا شد.

وی گفت: انگل گل جالیزگیاهی بدون ریشه که از ریشه گیاه میزبان تغذیه می کند و موجب خشک شدن و گل دهی کم گیاه می شود.میزبان اصلی انگل گل جالیز محصولات جالیزی مثل بادمجان ، گوجه فرنگی ، خیار و آفتابگردان است.

ت

مبارزه بیولوژیکی با انگل گل جالیز
مبارزه بیولوژیکی با انگل گل جالیز

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.