فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

پیاز و موسیر علاوه‌بر پخت و پز، کاربرد درمانی هم دارند که از جمله آن کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی است.
دکتر مینا کاویانی کارشناس ارشد تغذیه در خصوص فواید مصرف پیاز و موسیر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: پیاز و موسیر هم خانواده هستند که از زمانهای قدیم در پخت و پز و درمان مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

وی پیرامون رابطه مصرف پیاز و بیماری‌های قلبی بیان کرد: این مواد (پیاز و موسیر) حاوی فلاونوئید هستند و افرادی که دریافت بیشتری از فلاونوئیدها دارند، به طور قابل ملاحظه‌ای کمتر از دیگران به بیماری‌های قلبی-عروقی مبتلا می‌شوند.

وی افزود: زمانی که فرد به سایر میوه‌ها و سبزی‌ها در مدت کوتاهی دسترسی نداشته باشد و نتواند آنتی اکسیدان C  و E را به مقدار مناسب دریافت کند، پیاز می‌تواند جایگزین آن شده و در پیشگیری از ابتلای فرد به بیماری قلبی، کمک شایانی داشته باشد.

کاویانی با تاکید بر اینکه زنان شیرده نباید پیاز خام مصرف کنند، تصریح کرد: مصرف پیاز در دوران شیردهی منجر به تغییر طعم شیر مادر و ایجاد نفخ در کودک می‌شود، به همین دلیل به مادران توصیه می‌شود پیاز را به صورت خام مصرف نکنند.




پیاز و موسیر را در سبد غذایی‌تان جای دهید
پیاز و موسیر را در سبد غذایی‌تان جای دهید

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.