فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  


مدیرکل محیط زیست استان گلستان گفت: پناهگاه حیات وحش هیرکانیان استان گلستان در شورای عالی محیط زیست کشور تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، اسماعیل مهاجر ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این طرح بیش از 40 هزار هکتار از عرصه‌های  منطقه جهان‌نما و منطقه شکار ممنوع چل‌چلی شامل توسکستان تا گرمابدشت، فاضل آباد و دهنه محمد آباد مورد حفاظت بیشتر قرار می‌گیرند.

وی افزود: این طرح با هدف ارتقاء سطح مناطق زیست محیطی  گلستان اجرایی می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان گلستان تصریح کرد: موافقت‌های منابع طبیعی و صنعت، معدن و تجارت گلستان گرفته شده و با  تصویب این طرح در این شورا به مرحله اجرایی درآمد.

مهاجر گفت: در مرحله نخست این طرح یک میلیارد ریال اعتبار برای مطالعات مدیریت این طرح مورد نیاز است و پس از آن باید هر ساله اعتبارات لازم برای اجرای آن مصوب شود.

مدیرکل محیط زیست گلستان افزود: در این منطقه گونه‌های مختلف درختان پهن برگ، انجیری، بلوط، افرا، ملچ، زالزالک و کندوس از مهم‌ترین گونه‌های گیاهی و پلنگ، خرس قهوه‌ای، قوچ، میش، مرال و گرگ از گونه‌های جانوری این منطقه است.

وی گفت: با اجرای این کار ضریب حفاظت ایمنی منطقه بالاتر می‌رود و این منطقه جزو مناطق چهارگانه حفاظت محیط زیست کشور قرار می‌گیرد.

مهاجر افزود: مناطق چهارگانه شامل پارک ملی، آثار ملی طبیعی، پناهگاه حیات وحش و منطقه حفاظت شده است.

تصویب نهایی پناهگاه حیات وحش هیرکانیان
تصویب نهایی پناهگاه حیات وحش هیرکانیان

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.