فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

علاوه بر داروهايي كه به طور معمول از طرف پزشكان تجويز مي‌شود، راه‌هاي مختلفي هم هست كه با رعايت آنها مي‌توانيد به كنترل اين بيماري كمك كنيد؛مثلا داروهاي گياهي مانند ...

 

فـــشارخون بالا (high pressure) زماني ايجاد مي‌شود که فشار خون در ديواره رگ‌ها بيش از حد معمول افزايش پيدا كرده باشد. افرادي که دچار فشارخون هستند،توجه داشته باشند که حتما با مراجعه به پزشك آن را كنترل كنند.

 

* گياهي است يکساله با ارتفاع حدود يک متر که قسمت انتهايي ساقه آن پوشيده از کرک است. برگ‌هاي کنجد بيضي، باريک و نوک‌تيز است.ميوه اين گياه به صورت کپسول و محتوي دانه‌هاي کوچکي است که دانه کنجد ناميده مي‌شود و قسمت مورد استفاده اين گياه است.وطن اصلي کنجد هندوستان است که از آنجا به نقاط ديگر دنيا راه يافته است.درحال حاضر،چين بزرگ‌ترين توليدکننده کنجد در دنياست.اين گياه داراي پروتئين و ويتامين‌هاي B,D,E و لسيتين است.مقدار روغن آن در حدود 50درصد است.روغن کنجد مرکب از 70درصد اسيدهاي چرب اشباع نشده - مانند اولئيک اسيد - و لينوئيک اسيد و مقدار کمي اسيد چرب اشباع شده - مانند اسيد پالمتيک - است.ترکيبات تشکيل‌دهنده کنجد سبب کاهش فشارخون مي‌شود.

 

* برگ‌هاي زيتون  از ماده‌اي تلخ به نام اولئوروپئين سرشار بوده و حاوي مقداري اسيد چرب و عناصري مانند نيتروژن،فسفر،کلسيم،منيزيم و مواد قندي است.بهترين زمان جمع‌آوري برگ‌هاي زيتون،زمان گل‌دادن گياه يعني ارديبهشت ماه است.دم ‌کرده برگ زيتون،داروي خوبي براي پايين‌آوردن فشارخون است.20 عدد برگ زيتون را داخل 300 گرم آب ريخته و آن را به مدت 15 دقيقه بجوشانيد؛سپس کمي قند به آن اضافه کنيد و روزانه يک فنجان از آن را بنوشيد.از همان گياهي تهيه مي‌شود که شاخ و برگ آن را در طبخ غذا استفاده مي‌کنيم.

 

* تخم‌هاي کرفس  – كه خيلي ريز هستند - از گل‌هاي اين گياه تهيه شده و رنگ قهوه‌اي سير و بوي قوي و خوشايندي دارند.تخم کرفس در طول قرن‌هاي متمادي،در سراسر جهان کاربردهاي متنوعي داشته است.برخي عناصر شيميايي موجود در تخم کرفس در کاهش شديد فشارخون نقش دارد.اين گياه حاوي مقدار زيادي کلسيم است که اين عنصر نيز فشار خون را پايين مي‌آورد. براي تهيه چاي از تخم کرفس،مقداري آب جوش روي يک قاشق چاي‌خوري از تخم تازه کوبيده شده بريزيد و قبل از خوردن،بگذاريد به مدت 10 تا 20 دقيقه خوب دم بکشد و روزي 2 فنجان ميل کنيد.

 

اگر باردار هستيد،از مصرف اين گياه بپرهيزيد.تخم کرفس گياه طبي بي‌خطري است اما اين نکته را مد نظر داشته باشيد كه اگر مي‌خواهيد از آن به عنوان ادرار آور استفاده‌کنيد،ابتدا با پزشک خود مشورت کنيد زيرا مواد و داروهاي ادرارآور مي‌توانند پتاسيم بدن شما را - که ماده مقوي و ضروري‌اي است - دفع کنند. همچنين تخم کرفس را که مستقيما از مزرعه مي‌چينيد مصرف نکنيد.اغلب تخم‌ها که به قصد تکثير گياه به فروش مي‌رسند،آغشته به مواد شيميايي‌اند و نبايد مصرف شوند.

 

* گياهي كه به پادشاه گياهان بوته‌اي معروف است ،در دوران گذشته از چنان ارزش والايي در شرق برخوردار بود که به عنوان مثال در چين،فقط امپراتوران حق جمع‌آوري و نگهداري ريشه‌هاي آن را داشتند و در دوره‌هاي بعد نيز به عنوان جزئي جدايي‌ناپذير از وعده غذايي پادشاهان و امپراتوران - به منظور افزايش قواي جسماني و ذهني و به عنوان اکسير جواني و شادابي - جايگاه خود را همچنان حفظ كرد.اين گياه دارويي،اثر شگفت‌انگيزي روي تنظيم فشارخون دارد؛يعني کاهش‌دهنده فشار خون درصورت بالابودن آن و افزايش‌دهنده فشارخون درصورت پايين بودن است.خواص دارويي جين‌سينگ، تنها در ريشه اين گياه وجود دارد .

گياهاني که فشار خون را درمان مي کنند!!
گياهاني که فشار خون را درمان مي کنند!!

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.