فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

یک کارشناس تغذیه و رژیم درمانی گفت: افرادی که در فصول سرد سال بیشتر از ویتامینC استفاده می‌کنند، کمتر دچار سرماخوردگی می‌شوند.

جوان از  کرمانشاه ؛ فرزاد بابایی با بیان اینکه مرکبات منابع مهمی از ویتامینC به حساب می‌آیند، گفت: ویتامینC یکی از آنتی اکسیدان‌های مورد توجه در علم تغذیه است که نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد و لذا استفاده از آنها به افراد توصیه می‌شود.

بابایی نقش آنتی اکسیدان‌ها را در کاهش بروز سرطان‌ها، سرماخوردگی‌ها، بیماری‌های قلبی و عروقی و دیگر بیماری‌ها اثرگذار دانست و افزود: آنتی اکسیدان‌ها از تولید مواد واسطه‌ای در خون جلوگیری می‌کنند و از این جهت خوردن آنها برای دستیابی به سلامتی توصیه می‌شود.

بابایی سپس قند موجود در مرکبات را از نوع فروکتوز دانست و با بیان اینکه جذب فروکتوز در بدن به طور مستقیم صورت می‌گیرد، گفت: برای جذب این قند نیازی به انسولین نیست و لذا وجود آن در خون به وضعیت تنظیمی بدن کمک می‌کند.

وی گفت: در مرکبات مقادیر کمی ساکارز و مقادیر کمتری هم گلوکز یافت می‌شود.

بابایی میزان آب موجود در مرکبات را در بالا دانست و گفت: مصرف این نوع میوه‌ها در فصل زمستان که افراد معمولا به دلیل سرمای هوا آب کمتری می‌نوشند، از دهیدره شدن بدن جلوگیری می‌کند.

وی یکی از دلایل عمده مصرف مرکبات در فصل سرد سال را دیدگاه عمومی مبنی بر اینکه ویتامین C  با سرماخوردگی می‌جنگد دانست و گفت: از نظر علمی هیچ مدرک مستدلی در این خصوص وجود ندارد، امامحققان با پژوهش‌های انجام شده به این نتیجه رسیده‌اند افرادی که در فصول سرد سال بیشتر از ویتامینCاستفاده می‌کنند کمتر دچار سرماخوردگی می‌شوند.

بابایی با بیان اینکه میزان ویتامین C  مورد نیاز بدن هر فرد بین 45 تا 60 میلی گرم می‌باشد، مصرف روزانه یک عدد از مرکبات را برای تامین ویتامینC مورد نیاز بدن کافی دانست و گفت: توصیه می‌شود افرادی که دچار سرماخوردگی هستند و افرادی که تب دارند بیشتر از این میزان استفاده کنند.


ویتامین دشمن سرماخوردگی
ویتامین دشمن سرماخوردگی

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.