فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

برای کنترل میزان کلسترول LpL خون شناخت موادغذایی مؤثر در این خصوص ضروری است.
محمدحسین عزیزی، متخصص صنایع غذایی و رییس انجمن صنایع غذایی در گفتگو با خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهمیت تغذیه در تنظیم میان کلسترول LpL خون گفت: برخی از مواد غذایی همچون انواع گوشت قرمز و جگر و همچنین میگو، میزان کلسترول LpL خون را بالا می‌برند به ویژه انواع جگر و میگو که خیلی بیشتر از گوشت قرمز در بالارفتن LpL خون مؤثرند.

وی در ادامه افزود: زرده تخم‌مرغ نیز در بالارفتن کلسترول خون مؤثر است که البته برخی بر این باورند در صورتی که زرده تخم مرغ به صورت عسلی مصرف شود کلسترول HDL (مفید برای بدن) را بالای بر دو اگر زرده تخم‌مرغ کاملاً پخته و سفت شود کلسترول LpL (مضر برای بدن) را افزایش می‌دهد.

این متخصص صنایع غذایی در شریح عوارضی که بالا رفتن کلسترول LpL خون به همراه دارد، گفت: بالا رفتن فشارخون و چربی خو و همچنین ناراحتی‌های قلبی از جمله عوارضی است که در بالا رفتن کلسترول LpL خون به همراه دارد.

دکتر عزیزی در میان موادغذایی که در کاهش کلسترول LpL خون مؤثرند گفت: انواع میوه‌جات و سبزیجات به خصوص اگز ترش‌مزه باشند در پایین آوردن میزان LpL خون مؤثرند و همچنین انواع مغزها همچون بادام، پسته و گرفته برخی روغن‌های گیاهی مانند: روغن‌های زیتون، کنجد و کانالا نیز در کاهش میزان کلسترول مؤثر هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته در مصرف انواع مغزها و روغن‌های گیاهی ذکر شده نباید زیاده روی کرد زیرا در صورتی که بیشتر از حد لازم مصرف شود اثر معکوس داشته و باعث افزایش کلسترول LpL خون می‌شوند.


کلسترول خون‌تان بالاست؟ مراقب سلامتیتان باشید
کلسترول خون‌تان بالاست؟ مراقب سلامتیتان باشید

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.