فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

خبرگزاري آريا-يکي از راه هاي مقابله و درمان آنفلوآنزا استفاده از دمنوش هاي گياهي مفيد براي سلامتي بدن است.

به گزارش خبرگزاري آريا، هيچ نوشيدني مثل يک دمنوش خوشمزه و داغ، حال آدم سرماخورده را دگرگون نمي‌کند. نوشيدني که شايد بعد از سرماخوردگي و آنفلوآنزا و بعد از خوردن هزار جور قرص و شربت، انتخاب آخر مي‌شود و کارش را به‌درستي انجام مي‌دهد و درست مي‌رود همان‌جا؛ همان‌جايي که بايد برود و درمان کند. 

اگر از سرماخوردگي و آنفلوآنزا عاجز هستيد و دلتان مي‌خواهد بدون قرص و شربت شيميايي حال‌تان خوب شود، به توصيه‌هاي درمانگران طب سنتي توجه کنيد. دکتر سعيد صانعي، مشاور گياه‌درماني 4دمنوش ويژه معرفي مي‌کند که مي‌توانيد با آنها به جنگ سرماخوردگي برويد.
درمان آنفلوآنزا با دمنوش‌هاي گياهي
دمنوشي براي سرد مزاج‌‌ها
افرادي که مزاج سردي دارند سرماخوردگي‌شان با آبريزش بيني، خواب‌آلودگي، لرز و دماي پايين بدن همراه است. بهترين دمنوش‌ها براي اين دسته از افراد دارچين، زنجبيل و نعناع است.
درمان آنفلوآنزا با دمنوش‌هاي گياهي
مواد لازم:
چوب دارچين: 2عدد کوچک    
برگ نعناع: 3 تا 4عدد
زنجبيل تازه: يک قاشق چاي‌خوري
برگ آويشن: 2 تا 3عدد
طرز تهيه:
همه اين مواد را با آب دم کنيد و بعد از دم کشيدن آن را صاف کرده و بنوشيد. انتخاب با خودتان است؛ هم مي‌توانيد هر يک از اين مواد را به‌طور جداگانه دم و ميل کنيد يا هر سه مورد را با هم ترکيب و دم کنيد. آويشن براي درمان سرفه بسيار موثر است. اگر دوست داريد کمي دمنوش‌تان را شيرين کنيد، توصيه مي‌شود از نبات استفاده کنيد. اين دمنوش را چهاربار در روز بنوشيد.
معجوني براي کاهش خشکي چشم
توصيه مي‌شود افرادي که طبع گرمي دارند با نبات دمنوش‌هاي خود را شيرين نکنند و به‌جاي آن از شکر استفاده کنند. اين دمنوش را در چهار نوبت در طول روز بنوشيد.
دمنوشي براي گرم مزاج‌ها
افراد گرم مزاج در مواقع سرماخوردگي بيشتر با تب، گلودرد، سرخي صورت و چشم و سرفه‌هاي خشک مواجه هستند. اما با کمک دمنوشي که معرفي مي‌شود، مي‌توان سرماخوردگي را در اين افراد درمان کرد.
درمان آنفلوآنزا با دمنوش‌هاي گياهي
مواد لازم:
    گل‌گاوزبان: يک چنگه (زماني که گل‌ها حجيم و پوک باشند از قاشق استفاده نمي‌شود بلکه از واحد چنگه استفاده مي‌شود. چنگه يعني يک مشت بسته)
    ليموعماني: يک تا دو عدد (بهتر است روي ليموها چند عدد سوراخ کوچک ايجاد کنيد)
    گل‌ بنفشه: يک چنگه             
    گل پنيرک: يک چنگه 
طرز تهيه:
گل پنيرک براي سرفه‌هاي خشک بسيار مفيد است. همچنين افرادي که براثر سرماخوردگي دچار سوزش و خشکي پوست، چشم و بيني مي‌شوند، مي‌توانند از فوايد گل بنفشه در اين زمينه بهره‌مند شوند

دمنوشي براي تسکين بدن‌درد
در مواقعي که به آنفلونزا دچار شديد، بهتر است تا جايي که امکانش هست اين دمنوش را در طول روز بنوشيد تا کوفتگي و دردهاي عضلاني خود را تسکين دهيد.
درد بدن را فراموش کنيد
بهتر است بدانيد که انواع آنفلوآنزاها معمولا طبع گرمي دارند. با اين حال توصيه مي‌شود در اين دوران يعني زمان ابتلا به آنفلوآنزا از اين دمنوش بيشتر استفاده کنيد.
درمان آنفلوآنزا با دمنوش‌هاي گياهي
مواد لازم:
    گل ختمي: يک چنگه
    گل پنيرک: نصف چنگه
    گل بنفشه: يک چنگه         
    چوب دارچين: نصف قاشق غذاخوري
طرز تهيه:
اگر بدن درد شديد داريد براي کنترل اين مشکل، مي‌توانيد از آب کدوحلوايي هم کمک بگيريد (کدوحلوايي را با پوست در مخلوط‌کن بريزيد و آب آن را بنوشيد). همچنين مي‌توانيد براي کاهش بدن درد، با روغن گل بنفشه يا روغن سرخ بدن خود را ماساژ دهيد. همان‌طور که گفته شد چون طبع آنفلوآنزا گرم است،  بهتر است به‌جاي شکر از نبات براي شيرين کردن دمنوش استفاده شود.
شربت گلاب و تخم بالنگو
آنفلوآنزا بيماري است که با بدن درد شديد، تب، سرفه‌هاي خشک و حتي تهوع و استفراغ همراه است. براي دفع سموم مي‌توانيد از نوشيدني تخم بالنگو و شربت گلاب استفاده کنيد.

تخم بالنگو؛ بهترين درمان آنفلوآنزا
درمان آنفلوآنزا با دمنوش‌هاي گياهي
مواد لازم براي 8 تا 10ليوان:
    شکر: 6پيمانه
    آب: 3پيمانه
    گلاب: يک‌پيمانه
    تخم بالنگو: 7 تا 8قاشق غذاخوري
طرز تهيه:
6 پيمانه شکر را با 3پيمانه آب در قابلمه بريزيد و روي حرارت ملايم بگذاريد تا شکر کاملا حل شود. سپس گلاب را به آن اضافه کنيد. در آخر تخم بالنگو را به شربت اضافه کنيد و بگذاريد حل شود. اين نوشيدني باعث مي‌شود سموم بعد از مدتي از بدن خارج شود.
طريقه درست‌کردن دمنوش
براي دم کردن گياهان دارويي توصيه مي شود؛ گياه يا ترکيب گياهي مورد نظر را در قوري استيل به‌همراه آب بريزيد و بگذاريد بين يک تا دو دقيقه بجوشد. بعد از زمان اعلام شده توصيه مي شود  قوري را روي کتري قرار دهيد و بگذاريد به آرامي تا 20دقيقه گل‌ها دم بکشند.
اما به طور کلي بايد بدانيد که گل ها نبايد بيش از اندازه دم بکشند زيرا در اين صورت خواص زيادي از آن ها باقي نماند. به خصوص در مورد دم کشيدن گل گاوزبان هم توصيه مي‌شود اين گياه بيشتر از يک الي دو دقيقه جوشانده نشود. در صورتي که برخي از افراد به اشتباه فکر مي کنند جوشاندن زياد گل ها تاثير مثبتي دارد.
درمان آنفلوآنزا با دمنوش‌هاي گياهي
زنجبيل را در روزهاي سرماخوردگي فراموش نکنيد
افرادي که مزاج سردي دارند اغلب در مواقع سرماخوردگي دچار ضعف بدني همراه با آبريزش بيني و گلو‌درد مي‌شوند. اين گروه غالبا به‌دليل سرد مزاجي تب ندارند و برعکس بيشتر دچار لرز مي‌شوند. زنجبيل مي‌تواند در اين شرايط نقش بسزايي داشته باشد. زنجبيل با طبع گرمي که دارد در بدن فرد گرما ايجاد مي‌کند و باعث مي‌شود فرد عرق کند که يکي از راه‌هاي خروج سموم از بدن، عرق کردن است.
زنجبيل را مي‌توانيد به دو صورت استفاده کنيد، اگر طعم آن زياد باب ميل‌تان نيست، اما مي‌خواهيد از خواص آن برخوردار شويد، توصيه مي‌شود زنجبيل تازه رنده شده را همراه با چاي ساده دم کنيد. اما بهترين نوع مصرف زنجبيل در زمان‌هاي سرماخوردگي به اين صورت است که 15گرم زنجبيل را در آب جوش بريزيد و بگذاريد در قوري حدود نيم ساعت بجوشد. بعد از نيم ساعت توصيه مي‌شود روزانه سه وعده از اين دم کرده بنوشيد. 
درمان آنفلوآنزا با دمنوش‌هاي گياهي
درمان آنفلوآنزا با دمنوش‌هاي گياهي

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.