فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

دندان درد های بی موقع و ناگهانی را با چه روش هایی می توانیم تسکین دهیم بهترین راههای رفع این عارضه دردناک در منزل کدامند طب سنتی چه درمان های طبیعی در این مورد به ما پیشنهاد می دهد

  هنوز هم افراد بسیار زیادی وجود دارند که برای مشکلات دهان و دندان به‌خصوص دندان‌درد از مراجعه به دندان‌پزشک می‌ترسند و ترجیح می‌دهند که درمان خانگی و طبیعی را انتخاب کنند. اما تنها برخی از درمان‌های خانگی نی‌توانند به سرعت تاثیر بگذارند و دندان‌درد را برطرف کنند.

دندان‌درد معمولا بر اثر عفونت، آبسه دندان،فاسد شدن دندان، صدمه به آن، دندان ترک‌خورده و یا افتادن دندان بوجود می‌آید.
 در اینجا ۲ درمان طبیعی و بسیار ساده و در عین حال تاثیرگذار برای برطرف کردن سریع دندان‌درد را برای شما ذکر می‌کنیم:

سیر
در میان درمان‌های خانگی برای از بین بردن دندان‌درد، رایج‌ترین آن استفاده از سیر بوده است. سیر حاوی ترکیبی قوی به نام آلیسین است که به سیر خواص آنتی‌بیوتیکی می‌دهد. وقتی که سیر له می‌شود، این ماده از آن بیرون می‌آید و به کاهش فعالیت باکتری‌ها در دهان و سیستم گوارش کمک می‌کند.
برای کاهش درد دندان می‌توان یک حبه سیر له شده و یا پودر سیر را می‌توان به صورت موضعی در نواحی که دردناک هستند گذاشت. در ابتدا ممکن است احساس درد و سوختگی کنید اما بعد از چند دقیقه رفع خواهد شد. در چند روز این روش را تکرار کنید تا تاثیر آن را حس کنید.

زردچوبه
این چاشنی غذا علاوه بر خواص فراوانی که دارد به عنوان درمانی طبیعی برای دندان‌درد نیز استفاده می‌شود. زردچوبه گیاهی است که به علت خواص ضد درد، ضدباکتریایی و ضدعفونی‌کننده‌ای که دارد بسیار معروف است.
تنها یک قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه در مقدار کمی آب می‌تواند خمیری شفابخش برای کاهش درد دندان باشد که می‌توان آن را با پنبه در نقاطی از دندان که درد می‌کند گذاشت و اثر آن را حس کرد. علاوه بر این، خوردن زردچوبه یا مکمل‌های آن نیز می‌تواند بسیار سودمند باشد.
حل انواع مشکلات دندان با طب سنتی
حل انواع مشکلات دندان با طب سنتی

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.