فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با تاکید بر توسعه کشت داربستی محصولات کشاورزی در هرمزگان گفت: صرفه‌جویی در مصرف آب و افزایش تولید در واحد سطح از مهم‌ترین مزیت کشت گلخانه‌ای و داربستی در هرمزگان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، سید سعید مدرس امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به مزیت‌های کشت گلخانه‌ای اظهارداشت: افزایش کیفیت محصول تولیدی، صرفه جویی در مصرف آب و افزایش تولید در واحد سطح، ایجاد فرصت‌های شغلی برای دانش  آموختگان بخش کشاورزی از جمله مزیت‌های این نوع کشت در هرمزگان است.

وی در ادامه، دوره رشد کوتاه و عدم محدودیت کشت محصولات در گرما و سرمای شدید، دستیابی به اهداف صادرات محصولات، متمرکز کردن کشت و تولید بیش از یک محصول در سال را از دیگر مزایای کشت گلخانه‌ای در استان عنوان کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان به نقش گلخانه‌ها در تولید محصول سالم اشاره داشت و بر برنامه‌ریزی مناسب آغاز کار بازسازی گلخانه‌ها تاکید‌کرد.

مدرس با اشاره به استفاده از بذر مناسب و محصولات مورد تقاضا، پیش بینی کرد محصولات کشت گلخانه ای امسال در هرمزگان نسبت به سال گذشته 7 درصد افزایش داشته باشد.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به شرایط آب و هوایی استان هرمزگان و با تاکید بر توسعه کشت داربستی محصولات کشاورزی در استان تصریح کرد: سالیانه 27 هزار تن انواع محصول از سطح گلخانه‌ها تولید و روانه بازارهای هدف می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در ادامه از ایجاد 76هکتار کشت داربستی در منطقه جاسک با هدف تولیدات صادرات محور خبرداد و ابرازداشت: این طرح بزرگ در دهه فجر انقلاب اسلامی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدرس، محصولات کشاورزی نظیر؛ گوجه فرنگی، خیار، فلفل دلمه ای، بادمجان قلمی، لوبیا سبز را از مهم‌ترین محصولات گلخانه‌ای و داربستی تولید شده در استان نام برد.

وی در پایان اذعان داشت: معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، تولید و توسعه کشت توت فرنگی را در دستور کار قرار داده است.


کشت داربستی محصولات کشاورزی در هرمزگان توسعه یابد
کشت داربستی محصولات کشاورزی در هرمزگان توسعه یابد

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.