فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

خوردن سبزیجات و میوه ها درست است که به کنترل وزن کمک می کند، اما همه سبزی ها و میوه ها تاثیر یکسانی در کنترل و کم کردن وزن ندارد.
به گزارش شفقنا به نقل از ایرنا، نتایج تحقیق تازه و مفصلی که در ۲۴ سال توسط دانشگاه هاروارد انجام شده نشان می دهد که برخی از سبزی ها و میوه ها کمک بیشتری به کنترل و کم شدن وزن می کنند.
این تحقیق بر روی بیش از ۱۰۰ هزار زن و مرد در سنین ۳۰ تا ۴۰ سالگی شروع و به مدت ۲۴ سال پیگیری شده است.
به طور کلی، افزایش میزان مصرف سبزیجات و میوه ها روند چاق شدن را کندتر می کند. اما میوه هایی خانواده بلوبری (زغال اخته آبی) از میوه های خانواده مرکبات برای کند کردن این روند موثرترند یا مصرف هویچ و فلفل باعث کنترل بهتر وزن می شود در حالیکه سیب زمینی و نخود تاثیری در این روند ندارند.
شرکت کنندگان در این تحقیق که میوه ها وسبزیجات حاوی نشاسته مانند سیب زمینی، ذرت و یا نخود را در دستور غذایی خود داشتند، نشانی از کاهش یا کنترل وزن از خود نشان ندادند در حالی که میوه و سبزیجات غیر نشاسته ای که فیبر بیشتر و کربوهیدرات کمتری دارند، مثل لوبیا، کاهو، سیب یا گلابی، تاثیر بیشتری در کاهش وزن دارند.
محقق ارشد این تحقیق، دکتر مونیکا برتویا از دانشکده سلامت عمومی هاروراد می گوید که آب میوه و سیب زمینی سرخ کرده میوه و سبزی به حساب نمی آیند و نباید مصرف آنها را به منزله مصرف میوه و سبزی روزانه به حساب آورد.

میوه و سبزیجایی که وزن را کنترل می کنند
میوه و سبزیجایی که وزن را کنترل می کنند

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.