فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

یک پژوهشگر گیاهان دارویی در خراسان‌جنوبی گفت: پوست درخت سفیدار تصفیه کننده خون بوده و برای سرما خوردگی و جلوگیری از خونریزی مفید و برای معالجه دل درد و رفع تورم طحال به کار می‌رود.

محسن پویان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: سفیدار درختی است که ارتفاع آن به حدود 25 متر می‌رسد و به خانواده بید تعلق دارد.


وی ادامه داد: پوست آن صاف و خاکستری کم رنگ و در سطح تحتانی کرک‌های نمدی سفید دارد و برگ‌های بالایی شاخه‌های بزرگ با دمبرگ کوتاه دارد. پراکنش این درخت تقریباً در تمام نقاط ایران است و برگ و پوست این درخت مورد استفاده است.

پویان با اشاره به خواص دارویی و درمانی این گیاه گفت: پوست درخت قابض است و در استعمال خارجی برای بیماری‌های پوستی کاربرد دارد. جوشانده برگ آن برای دندان‌های پوسیده و ناراحتی‌های استخوان و سینوس‌ها اثرات مفیدی دارد.


پوست درخت سفیدار، تصفیه کننده خون
پوست درخت سفیدار، تصفیه کننده خون

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.