فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

قدس آنلاین- تبریز: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: سرانه مصرف میوه برای هر فرد ایرانی ۲۰۵ کیلو در سال است که بیش از ۹۵ درصد میوه مورد نیاز در داخل کشور تامین می‌شود.



به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  کریم مهری در جلسه تنظیم بازار که در محل اتاق جلسه سازمان برگزار شد، اظهار داشت: ضرورت تکمیل زنجیره تولید به ویژه در موضوع تولیدات دامی و باغی یک امر اجتناب‌ناپذیر است و مدیران دولتی و بخش خصوصی باید در این راه همت گمارند.

وی افزود: فلسفه اتاق تعاون، تسهیل‌گری امور رشته‌های تخصصی است و نمایندگان معرفی شده از طرف سازمان جهادکشاورزی بایستی این رسالت تسهیل صادرات محصولات و واردات اقلام مورد نیاز را به خوبی انجام دهند و این یک وظیفه بسیار خطیر و حیاتی برای کشاورزی استان و کشور است.

مهری گفت: سازمان تعاون روستایی وظیفه تجاری‌سازی و تسهیل‌گری صادرات و خرید محصولات کشاورزی را برعهده دارد از این رو سازمان‌های تعاون روستایی، اتاق بازرگانی و اتاق تعاون استان باید با یکدیگر تعامل و ارتباط بیشتری داشته و برای رفع کردن معضلات موجود گام‌های موثری بردارند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: سازمان دامپزشکی در نظارت‌های فنی مطابق استانداردهای معین شده عمل کرده و محصولات قابل ارائه و تجاری‌سازی و صادراتی را با قاطعیت اعلام کند تا بازرگانان داخلی و خارجی بتوانند به راحتی به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

وی افزود: سرانه مصرف میوه برای هر فرد ایرانی 205 کیلو در سال است و بیش از 95 درصد میوه مورد نیاز در داخل کشور تامین می‌شود.

مهری گفت: کشاورزان برای تولید محصولات سالم و استاندارد و عاری از بیماری و آفات، لاجرم باید همه ساله با برنامه و بذور سالم و اصلاح شده و همکاری کامل با کارشناسان سازمان جهادکشاورزی در شهرستان‌ها عملیات کشاورزی را انجام دهند در غیر اینصورت در تجاری‌سازی مشکل خواهیم داشت.

ایرانی‌ها سالانه چقدر میوه می‌خورند
ایرانی‌ها سالانه چقدر میوه می‌خورند

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.