فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

دولت بهار: یک متخصص طب سنتی گفت: مصرف دم نوش‌هایی مانند دم نوش گل گاو زبان، یا دم نوش عناب و آویشن، مصرف ماء الشعیر طبی، مصرف سیب و انار و گلابی شیرین، مصرف شله زرد همراه با خلال مغز بادام و شیرۀ طبیعی انگور، و نوشیدن آب سیب برای رفع عوارض آلودگی هوا مفید است.
  

به گزارش دولت بهار به نقل از تسنیم, مجید انوشیروانی درباره خطرات آلودگی هوا برای افرادی که دارای مزاج خشک یا دچار غلبه خشکی هستند, اظهار داشت: کسانی که دارای مزاج خشک، یا سوء مزاج های خشک و یا بیماری‌های صفرایی و یا سودایی باشند، به حسب مراتب در معرض خطرات بیشتری از خشکی ناشی از آلودگی هستند.

به گفته وی افرادی که دارای مزاج خشک یا دچار غلبه خشکی هستند, باید مراقب سلامت قلب خود باشند زیرا قلب به عنوان عضوی که در حالت سلامت، دارای مزاج گرم و خشک است، پس از مواجهه با هوای آلوده، دچار بیشترین زیان و آسیب می‌شود.


این متخصص طب سنتی اضافه کرد: زیرا از سویی نیاز آن به هوای پاکیزه و صاف، بیشتر از اعضای دیگر است و از سویی به خاطر خشکی اولیه در قلب در قیاس با اعضای دیگر، با سرعت و شدت بیشتری به خشکی مرضی دچار می‌شود.

تکروی، لجاجت، بدخویی، و کینه توزی نشانه غلبه خشکی مزاج است

انوشیروانی بیان داشت: یکی از عوارض خشکی قلب و شریان‌ها، تنگی و تصلب آنهاست که خطر حملات قلبی را افزایش می‌دهد. همچنین لاغری و بی خوابی نیز در پی این سوء مزاج  خشکی مرضی در قلب، ممکن است آثاری روانی نیز پدید بیاورد که تکروی، لجاجت، بدخویی، و کینه توزی از آن جمله است.

نوشیدن آب سیب تازه، برای حفظ قلب و مغز مفید است

وی ادامه داد: مصرف دم نوش‌هایی مانند دم نوش گل گاو زبان، یا دم نوش عناب و آویشن، مصرف ماء الشعیر طبی، مصرف میوه‌های رسیده, شیرین, لطیف به ویژه سیب و انار و گلابی شیرین، مصرف شله زرد همراه با خلال مغز بادام و شیرۀ طبیعی انگور، و نوشیدن آب سیب تازه، برای حفظ قلب و مغز از خشکی‌های مرضی و تقویت نیروهای بنیادی آنها بسیار مفید است.

این متخصص طب سنتی افزود: توصیه می‌شود که ساکنان شهرهای بزرگ، در سبد غذایی روزانۀ خود حتماًٌ به این نوشیدنی‌ها و خوراکی‌ها رو کنند.

معرفی دم‌نوش‌ها و غذاهای مفید برای رفع عوارض آلودگی هوا
معرفی دم‌نوش‌ها و غذاهای مفید برای رفع عوارض آلودگی هوا

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.