فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  


با مصرف منیزیم سرطان لوزالمعده در افراد به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد.


به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مصرف بالای منیزیم که یک ماده معدنی بوده باعث کاهش چشمگیر افراد از ابتلا به سرطان لوزالمعده که چهارمین علت مرگ و میر در دنیا است و این ماده معدنی در سبزیجات تیره برگ، آجیل، لوبیا، ماست و آواکادو وجود دارد.


براساس تحقیقات پژوهشگران دانشگاه ایندیانا بیومینگتون بر روی ۶۶هزار نفر از افراد بین ۵۰-۷۶ سال به این نتیجه دست یافتند که سن، جنس، BMI، استفاده غیر استروئیدی ضد التهابی به مواد مخدر و مکمل منیزیم تأثیر مستقیم بر میزان ابتلا به سرطان لوزالمعده دارد که به ازای هر ۱۰۰ mg کاهش مصرف منیزیم، بروز سرطان ۲۴ درصد افزایش می‌یابد.


بر پایه این مطالعه، منیزیم ماده معدنی عجیبی بوده که بر روی بیش از ۳۰۰ سیستم‌های آنزیمی و تنظیم کننده عملکرد عصب و همچنین کنترل قندخون دخیل است.


پژوهشگران این آزمایش توصیه می‌کنند برای جلوگیری از سرطان لوزالمعده باید در رژیم‌های غذایی خود از عملکردهای منیزیم استفاده کرد تا از خطر بروز این بیماری خطرناک جلوگیری کند.


گفتنی است مصرف املاح و مواد معدنی سبب تقویت سیستم ایمنی و دفاعی بدن می‌شود و برای سالم ماندن و شادابی جسم و روح باید ویتامین‌های مورد نیاز و ضروری بدن همیشه تأمین گردد.

منیزیم سرطان لوزالمعده را کاهش می‌دهد
منیزیم سرطان لوزالمعده را کاهش می‌دهد

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.