١٦/٤/١٤٤٢ --- 12/2/2020 --- ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۲ آذر امروز
 
پایگاه اطلاع رسانی گل و گیاه، باغبانی و فضای سبز
Signup  Login  صفحه اصلی  | پرسش و پاسخ  | خدمات  | فروشگاه  | نقشه سایت  | لیست گیاهان  | تماس با ما  | RSS  | درباره ما
لینک های اصلی
جستجو  
آخرین مطالب
فوت و فن باغبانی امروز
شناخت آفت عروسک خربزه و نحوه کنترل
تصویر روز
طراحی و اجرای فضای سبز
طراحی و اجرای فضای سبز
آمار بازدید سایت
بازدید کننده آنلاین :  157  نفر
بازدید امروز :  19907  بازدید
بازدید دیروز :  21009  بازدید
تبلیغات متفرقه
غذاهای گیاهی و گیاه خواری >> منبع آنتي اکسيدان ها کدامند؟
 

منبع آنتي اکسيدان ها کدامند؟

 
خبرگزاري آريا-آنتي اکسيدان ها مواد شيميايي هستند که از بدن در مقابل تاثير منفي راديکال هاي آزاد حفاظت مي کنند. 
به گزارش خبرگزاري آريا،اين مواد شيميايي در سلول هاي بدن وجود دارند و باعث آسيب ديدن و تخريب شدن آنها مي شوند. آنتي اکسيدان ها، حاوي ويتامين هاي آ، ث، اي و سلنيوم هستند که در ميوه، سبزيجات، غلات و حبوبات يافت مي شوند.
 برخي از افراد با مصرف مکمل ها، آنتي اکسيدان هاي بيشتري وارد بدن شان مي کنند.
يافته هاي دانشمندان نشان مي دهند، آنتي اکسيدان ها بدن را در مقابل ابتلا به انواع سرطان، سرما خوردگي و ... حفاظت مي کنند

منبع آنتي اکسيدان ها کدامند؟

نتايج پژوهش دانشمندان درباره آنتي اکسيدان ها
دانشمندان دانشگاه ليورپول پس از مطالعه درباره فوايد مصرف مکمل هاي حاوي آنتي اکسيدان بر روي تندرستي انسان دريافتند، افرادي که مکمل هاي حاوي آنتي اکسيدان مصرف مي کنند در مقايسه با اشخاصي که چنين نمي کنند عمر طولاني تر دارند.
آنتي اکسيدان ها در مواد غذايي
ميزان آنتي اکسيدان موجود در برخي از مواد غذايي بسيار بالا است. سه آنتي اکسيدان اصلي عبارتند از: ويتامين ث، ويتامين اي و بتا کاروتن
شما مي توانيد با مصرف ميوه هاي قرمز، صورتي، نارنجي، آبي و زرد رنگ اين مواد را وارد بدن تان کنيد. براي دريافت بيشترين ميزان آنتي اکسيدان بايد مواد غذايي سرشار از آنتي اکسيدان را خام يا بخار پز شده مصرف کنيد.
بتاکارين و ساير کاروتنوئيد ها: کلم بروکلي، سبزيجات برگ سبز، گريپ فوروت، اسفناج، سيب زميني شيرين، گوجه فرنگي، هندوانه، زرد آلو، مارچوبه، طالبي، فلفل سبز، هلو، کدو تنبل، ذرت


ويتامين ث: کلم بروکلي، گريپ فوروت، کلم بروکسل، کيوي، کلم پيچ، خربزه، پرتغال، سيب زميني شيرين، فلفل دلمه زرد و سبز رنگ، گوجه فرنگي، انبه و شليل
ويتامين اي: کلم بروکلي، انبه، حبوبات، فلفل دلمه قرمز، اسفناج، دانه هاي آفتاب گردان، پاپايا و کدو تنبل


ساير مواد غذايي سرشار از آنتي اکسيدان عبارتند از:
- آلو
- سيب
- کشمش
- توت فرنگي
- توت سفيد
- شاه توت
- انگور قرمز
- جوانه يونجه
- آلو
- پياز
- بادمجان
- حبوبات

ويتامين ها تنها آنتي اکسيدان هايي نيستند که در مواد غذايي وجود دارند. در ادامه با ساير آنتي اکسيدان ها آشنا شويد:
روي: گوت قرمز، حبوبات، آجيل، غذاهاي دريايي، غلات سبوس دار، لبنيات و غلات عني شده سرشار از اين ماده معدني هستند.
سلنيوم: آجيل، ماهي تن، غلات غني شده و گوشت گاو و مرغ حاوي اين ماده معدني هستند.
هشدارها
- در مصرف مکمل هاي حاوي آنتي اکسيدان اعتدال را رعايت کنيد. ويتامين هاي آ و اي در بدن ذخيره شده و به تدريج دفع مي شوند. درباره دوز مناسب مکمل ها با پزشک مشورت کنيد.
- کودکان بايد مکمل هايي که مختص آنها توليد شده را مصرف کنند.


مطالب این صفحه را پسندیدم
Like
 
برای ثبت نظر و یا پرسش میبایست در سایت عضو باشید و به سیستم وارد شوید . ورود
 
 
فروشگاه اینترنتی نارگیل  
Aparat
Instagram Nargil
Loading
Loading
Nargil Logo gray

© تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است
آخرین مطالب :


مقالات پر بازدید :


صفحه اصلی  | پرسش و پاسخ  | خدمات  | فروشگاه  | نقشه سایت  | تماس با ما  | RSS
فهرست گل و گیاه   |  نمایشگاههای گل و گیاه   |  اخبار گل و گیاه   |  مقالات گل و گیاه   |  مؤسسات گل و گیاه
ورود / عضویت