فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

خبرگزاري آريا-احتمالاً هميشه شنيده يا خوانده ايد که آنتي اکسيدان ها براي بدن ما مفيد هستند. اما اين آنتي اکسيدان ها چه بوده و در بدن چه مي کنند؟
به گزارش خبرگزاري آريا،آنتي اکسيدان ها ترکيبات طبيعي هستند که راديکال هاي آزاد را به دام مي اندازند و به اين ترتيب آسيب هاي ناشي از آن ها را متوقف کرده و يا محدود مي کنند. راديکال هاي آزاد مولکول هايي هستند که به سلول هاي بدن ما آسيب زده و عامل اصلي پيري زودهنگام آن ها هستند

در عوض آنتي اکسيدان ها يا همان ترکيبات مفيد موجود در ميوه ها و سبزيجات ترکيباتي هستند که از آسيب هاي وارده به سلول ها پيشگيري مي کنند و از آسيب هاي ناشي از اکسايش آن ها جلوگيري مي کنند. خوشبختانه مواد غذايي حاوي آنتي اکسيدان ها همچنين سرشار از ويتامين ها و مواد معدني نيز هستند. در اين مطلب مي خواهيم ميوه ها و سبزيجات سرشار از آنتي اکسيدان و مؤثرترين آن ها را معرفي کنيم. لطفاً با ما همراه باشيد.
مقابله با سرطان, سيب زميني شيرين
سبزيجات تيره به پيشگيري از سرطان کمک مي کند.
سبزيجات سبز تيره سرشار از آنتي اکسيدان هستند
کاهو، تره فرنگي، کلم ها و غيره. اين سبزيجات منبع آنتي اکسيدان است. کافي است يک تا دو نمونه از اين سبزيجات را در وعده هاي غذايي تان نوش جان کنيد و سفره تان را به سالاد مزين کنيد تا آنتي اکسيدان خوبي عايدتان شود. از همين امروز در حين خريد حتماً سبزيجات سبز انتخاب اولتان باشد. کلم برگ، بروکلي و تره فرنگي حاوي ترکيبات مغذي مانند ويتامين هاي A،C،E و کلسيم هستند که با سرطان مقابله مي کنند.
مقابله با سرطان, سيب زميني شيرين

سيب زميني شيرين سرشار از ويتامين A است.


سيب زميني شيرين را دريابيد
سيب زميني شيرين مغذي تر از سيب زميني هاي معمولي است. اين نوع سيب زميني سرشار از کلسيم و حاوي ميزان زيادي ويتامين A مي باشد. حتماً مي دانيد که ويتامين A نيز خواص آنتي اکسيداني دارد. علاوه سيب زميني شيرين، هويج نيز يکي ديگر از سبزيجات سرشار از اين ويتامين است.

 

مقابله با سرطان, سيب زميني شيرين

زغال اخته کليه ها و مثانه را به خوبي پاکسازي مي کند.


بفرماييد ميوه هاي قرمز ريزه ميزه
توت ها، آبنبات هايي هستند که مادر طبيعت به ما داده تا سالم تر بمانيم. خوردن اين ميوه هاي کوچک ساده است. توت ها و ميوه هاي ريز با آن قد و قواره ي کوچکشان سرشار از آنتي اکسيدان ها و مواد مغذي هستند که به نام اسيدالاژيک شناخته مي شوند. در بين اين ميوه ها توت فرنگي و تمشک و شاه توت طرفداران بيشماري دارند. اسيدالاژيک بدن را در برابر عوامل مهاجم محيطي و مواد غذايي سرطان زا محافظت مي کند. زغال اخته نيز جزو بهترين ميوه هاي ريز است که کليه ها و مثانه را به خوبي پاکسازي مي کند. توصيه مي کنيم شما هم با مصرف اين ميوه هاي نقلي بدنتان را در برابر راديکال هاي آزاد بيمه کنيد.

 

مقابله با سرطان, سيب زميني شيرين

ميوه قره قاط باعث کاهش التهاب و پيشگيري از تخريب سلول ها مي شود.


قره قاط يا سياه گيله
قره قاط نيز از جمله ميوه هاي کوچکي است که گنجينه ي مواد مغذي محسوب مي شود. اين ميوه باعث کاهش التهاب و پيشگيري از تخريب سلول ها مي شود. اين ميوه هاي ارغواني تيره رنگ حاوي انواع ويتامين ها و مواد معدني مورد نياز براي تقويت سيستم ايمني بدن هستند. قره قاط همچنين حاوي ترکيباتي هستند که با عوامل و عناصر خارجي سرطان زا مقابله مي کنند. اين ترکيبات در برابر راديکال هاي آزاد ايستاده و مانع از آسيب آن ها به سلول هاي سالم بدن مي شوند.

 

مقابله با سرطان, سيب زميني شيرين

انگورهاي تيره به مراتب مغذي تر از انگورهاي سفيد هستند.

 
انگور: ميوه اي از بهشت
انگورها جزو بهترين منابع آنتي اکسيدان ها محسوب مي شوند. اين ميوه هاي بهشتي حاوي ترکيباتي هستند که براي مقابله با سرطان فوق العاده بوده و به پيشگيري از بروز بيماري هاي قلبي کمک مي کنند. هر چه رنگ انگور تيره تر باشد مانند انگور قرمز و انگور سياه، ميزان مواد مغذي و ترکيبات آنتي اکسيداني آن ها نيز بيشتر است. در واقع انگورهاي تيره به مراتب مغذي تر از انگورهاي سفيد هستند. انگورها سرشار از مواد مغذي و ويتامين هايي مانند سلنيوم و ويتامين C هستند.

 

مقابله با سرطان, سيب زميني شيرين

گردو سرشار از ويتامين E است.


گردو و دوستانش: چربي هاي خوب، دوست سلامتي
آجيل ها حاوي ترکيبات مفيد آنتي اکسيداني هستند. البته گردو و رفقاي مغذي اش حاوي پروتئين، ويتامين ها و امگا 3 هاي معروف نيز هستند. اين مواد غذايي باعث بهبود عملکرد ذهني مي شوند و به اين ترتيب آلزايمر را از شما دور مي کنند. بايد بدانيد که بيشترين خاصيت آجيل ها اين است که خواص ضدالتهابي طبيعي دارند. چون سرشار از ويتامين E هستند. البته مردم از مصرف گردو و آجيل ها به بهانه ي چرب بودن آن ها خودداري مي کنند اما بايد بگوييم که مصرف به اندازه ي آجيل ها نه تنها باعث چاقي نمي شود بلکه براي بدن لازم است.

 

مقابله با سرطان, سيب زميني شيرين

انار از بروز کرامپ هاي عضلاني جلوگيري مي کند.


انار: دانه دانه سلامتي
يکي از قديمي ترين ميوه هايي که انسان مصرف کرده انار است. انار يک گنجينه از ياقوت هايي است که سرشار از آنتي اکسيدان و مواد مغذي هستند. به عقيده ي متخصصان فقط يک عدد انار نيمي از نياز روزانه ي ما به ويتامين C و پانتوتنيک اسيد (B5) را تأمين مي کند. اين مواد مغذي از بروز کرامپ هاي عضلاني و حالت مقاومت سلول ها به انسولين پيشگيري مي کنند.
منبع:tebyan.net
7 قهرمان آنتي اکسيداني
7 قهرمان آنتي اکسيداني

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.