فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

خبرگزاري آريا-ميخک يک نوع ادويه مورد استفاده در غذاهاي مختلف مي باشد

به گزارش خبرگزاري آريا، يکي از ساده ترين و موثر ترين راه ها براي از بين بردن درد دندان استفاده از ميخک مي باشد.
ميخک چيست؟

ميخک يک نوع ادويه مورد استفاده در غذاهاي مختلف مي باشد و همچنين در طب گياهي کاربرد دارد. ميخک را به عنوان چاشني به نوشابه و چاي اضافه مي کنند، همچنين به عنوان يک عنصر مهم در شيريني زنجفيلي و ترشي نيز بکار مي رود.

استفاده از ميخک براي مهار درد دندان
گاهي اوقات درد دندان به قدري طاقت فرساست که نمي توان تا رسيدن به دندانپزشک، آن را تحمل کرد. يکي از ساده ترين و موثر ترين راه ها براي از بين بردن درد دندان استفاده از ميخک مي باشد.

براي غلبه موضعي بر درد دندان، تا دست يابي به دندانپزشک در اسرع وقت، گياه ميخک مشکل اساسي درد دندان را درمان مي کند.
ميخک حاوي ترکيب شيميايي به نام اوژنول است که در پزشکي و به ويژه دندانپزشکي سنتي، کاربرد گسترده اي به عنوان مسکن موضعي دارد. روغن ميخک بهترين راه براي درمان دندان درد است اما مي توانيد از ميخک کامل هم استفاده کنيد.

ميخک ها در اشکال متفاوت در دسترس هستند و معمولا به سه شکل اصلي دارويي کاربرد دارند:
• پودر
• مايع
• عصاره
پودر ميخک

درآشپزخانه اغلب مردم اين نوع از ميخک موجود است. براي استفاده از ميخک، آنرا پودر کرده و در محل درد قرار دهيد.پس از چند لحظه ميخک با بزاق دهان مخلوط شده ومنطقه درد را بي حسي مي کند.

همچنين جوانه کامل خشک شده ميخک براي تسکين درد مي تواند مورد استفاده قرار گيرد.
براي استفاده از گل ميخک جهت مهار درد دندان ،دو يا سه گل را در دهان خود يا بخش دردناک دهان قرار داده و نگه داريد. پس از چند لحظه گل هاي ميخک شروع به نرم شدن در دهان ميکند و لذا بايد آنرا کمتر فشار دهيد.اين فرايند اجازه مي دهد تا روغن ميخک منتشر شده و با بزاق دهان مخلوط مي شود و سبب بي حسي گردد.

ميخک را براي سي تا چهل دقيقه در محل درد استفاده و سپس از ميخک جايگزين براي رفع درد استفاده کنيد.  

خواص دارويي ميخک,دندان درد
روغن ميخک بهترين راه براي درمان دندان درد است
روغن ميخک
روغن ميخک را مي توان در اکثر داروخانه ها يافت.روغن ميخک يک بي حس کننده قوي مي باشد و توسط پزشکان و دندانپزشکان براي سالهاي متمادي به منظور تسکين درد دندان استفاده مي شود.

روغن ميخک بايد با احتياط مصرف شود.براي استفاده از روغن ميخک مستقيما از شيشه حاوي روغن مي توان يک سواب پنبه را درب شيشه گذاشت و آنرا آغشته نمود.سپس با دقت اطراف ناحيه دردناک را مالش داد.

اگر درد دندان از عصب باشد اين فرايند فوق العاده موثر مي باشد. در اين مورد، سعي کنيد پنبه آغشته به روغن ميخک را با قرار دادن در داخل حفره دنداني، در محل عصب قرار دهيد.

عصاره ميخک
راه ديگر استفاده از ميخک مصرف عصاره آن است. براي استفاده از عصاره ميخک جهت مهار دندان درد :
1. دهان خود را با محلول آب نمک شستشو دهيد.
2. چند قطره از روغن ميخک(تقريبآ نصف قاشق چاي خوري) با يک قاشق چاي خوري روغن زيتون مخلوط نماييد.
3. يک توپ پنبه در اين مخلوط قرار دهيد تا خيس خورده و آن را در محل درد نگه داريد.
درمان ساده ي دندان درد با ميخک کامل

آسان ترين راه اين است که چند عدد ميخک را در دهان خود بگذاريد و با بزاق خود خيس کنيد تا نرم شوند و سپس، آن ها را با استفاده از دندان هايي که درد ندارند، له کنيد تا روغن آن ها خارج شود

ميخک هاي له شده را 30 ثانيه روي دندان دردناک خود نگه داريد و سپس، آن ها را دور بريزيد و اين کار را تکرار کنيد. تا زماني که وقت مراجعه به دندانپزشک را پيدا کنيد، اين کار را روزي چند بار انجام دهيد تا دردتان تسکين يابد. 

دندان دد,درمان دندان درد
ترکيب ميخک هاي کامل با فلفل قرمز براي دندان درد مؤثر است

 هشدار!
اوژنول در صورت بلعيده شدن، مي تواند سمي باشد. اين درمان ها نبايد براي کودکان استفاده شود زيرا ممکن است کودک روغن را قورت دهد.

اين درمان ها براي تسکين موضعي درد هستند و مشکل اصلي شما را حل نمي کنند. بنابراين، هر چه زودتر به دندانپزشک مراجعه کنيد تا مشکل اصلي شما را به طور دقيق تشخيص دهد. اگر دچار ورم شديد و يا دندانتان آب کشيد، به سرعت به پزشک مراجعه کنيد زيرا ممکن است دندانتان عفونت کرده باشد.


نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.