فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  


باغداران مراقب آفتاب سوختگی پس از سرما در باغ های میوه باشند .

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: باغداران استان از آفتاب سوختگی درختان میوه بعد از بارش برف جلوگیری کنند.


آفتاب سوختگی زمستانه درختان میوه یکی از عارضه‌های معمول و خطرناک باغات است که باعث مرگ پوست، ترکیدگی و ایجاد شکاف در پوست تنه و شاخه‌های بزرگ می شود .

به گفته کارشناسان ایجاد شکاف، ترک و زخم در نواحی پوست تنه، طوقه و شاخه‌های بزرگ شرایط را برای آفات و بیماریهای گیاهی از جمله شانکرها، پوسیدگی قارچی و باکتریایی مهیا می‌کند.

شریفی افزود: برای جلوگیری از صدمات آفتاب سوختگی به باغات لازم است تنه، طوقه و شاخه‌های بزرگ درختان بسته به نوع، سن و حساسیت درخت پوشش داده شود.

پوشش درخت با مواد و یا وسایل مختلف ازجمله وسایل نیز فوم‌های سفید رنگ محافظ لوله، ورقه‌های کاغذی آلومینیوم دار، فویل آلومینیمی و یا مقواهای ضد آب قابل استفاده هستند.

باغداران باید با مشورت و هماهنگی و کارشناسان برای محافظت از درختان در مقابل آفتاب سوختگی زمستانه اقدام کنند .

آفتاب سوختگي پس از سرما در کمين باغ هاي ميوه کرمانشاه
آفتاب سوختگي پس از سرما در کمين باغ هاي ميوه کرمانشاه

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.