فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان از تولید 3 هزار و 500 میلیارد تومان محصولات کشاورزی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان رضا غلامی عصر امروز در ششمین جلسه شورای برنامه‎ریزی و توسعه استان اظهار داشت: در افزایش کمی نخستین گام بهینه‎سازی است و توسعه در این بخش در مراحل بعدی مشهود می‎شود.

وی تصریح کرد: مبنای ارزش افزوده در کشور مرکز آمار ایران است که سالنامه آماری در این زمینه عقب است.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان متذکر شد: در بودجه امسال پیش‎بینی شده که درآمد استان برای سال 1392 بالغ بر 168 میلیارد تومان باشد.

غلامی در خصوص برنامه 5‎ ساله ارزش افزوده در بخش کشاورزی یادآور شد: بخش کشاورزی 23 درصد GDP، 33 درصد اشتغال و 50 درصد جمعیت مستقیم را دربردارد و با داشتن 200 هزار بهره‎بردار خرد یکی از تاثیرگذارترین بخش‎ها به شمار می‎رود که معاونت برنامه‎ریزی بخش عمده‎ای از وقت را به منظور توسعه این بخش گذاشته است.

وی تاکید کرد: اگر همه دستگاه‎ها در این زمینه مشارکت کنند شاهد موفقیت‎های بیشتری در بخش کشاورزی و ارتقاء درآمد سرانه استان خواهیم بود.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان با بیان اینکه 18 طرح آماری در استان اجرا می‎شود خاطر نشان کرد: هر چه جلوتر پیش می‎رویم اهمیت آمار بیشتر می‎شود و این مهم در دولت نهم و دهم به وضوح دیده می‎شود چنانچه سرشماری 10 ساله به پنج سال کاهش یافت و این نشان از اهمیت دادن به بحث آمار است.

غلامی افزود: در حال حاضر سرشماری از طریق آی‎پد یعنی بدون نظارت انسان انجام می‎گیرد و خوشبختانه هر روز در این بخش شاهد وضعیت بهتری نسبت به گذشته هستیم.

وی با بیان اینکه گلستان با کسب رتبه پنجم در کشور به لحاظ سرشماری از جایگاه ویژه‎ای برخوردار است یادآور شد: در ارائه آمارها انتقاد نیز وجود داشته و همیشه سعی بر این بوده تا در ارائه آمار صحیح، نهایت دقت انجام شود که کسب رتبه پنجم کشوری دلیل این مدعاست.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان با ابراز خرسندی از اینکه گلستان در آمار دقیق و به‎روز از توفیقات بیشتری بهره‎مند شده است اظهار داشت: آمارهای ثبتی در دستور ویژه قرار دارد و قرار است تا طی سه الی چهار سال آینده آمارهای ثبتی به روز و آنلاین شود.

  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.