فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

شاید تابحال برای شما نیز پیش آمده که برای خورد کردن یک نوع سبزی دقیقاً ندانید در چه ابعاد و اندازه ای باید آنها را خورد کنید.

روش خورد کردن مواد غذایی را می توان در سه دسته ی "خورد شده در تکه های بزرگ"، "خورد شده در تکه های متوسط" و "خورد شده در اندازه ی بسیار ریز یا اصطلاحاً چرخ شده" تقسیم کرد. روش برش زدن سبزیجات نیز تکنیک های متفاوتی دارد که توسط انواع چاقوها انجام می شود؛ برای مثال برش های فرانسوی "پارمنتیر" و "ترنه" عبارات رایجی در آشپزی فرانسوی هستند. البته معمولاً برش های ساده تری در آشپزی خانگی کاربرد دارد که در ادامه انواع برش و رعایت ابعاد متناسب نوع سبزی توضیح داده می شود.

برش مکعبی در سایز بزرگ

این نوع برش باید به صورت مکعب هایی در ابعاد 2 سانتیمتر انجام شود. از این نوع برش معمولاً برای دستور طبخ غذاهایی مثل انواع خوراک ها استفاده می شود. سیب زمینی، پیاز و هندوانه برش مکعبی در سایز بزرگ داده می شوند.

برش مکعبی در سایز متوسط

در این نوع برش مکعب ها باید اضلاع 1.5 سانتیمتر داشته باشند. در طبخ غذا معمولاً سبزیجاتی مثل گوجه فرنگی، چغندر، فلفل دلمه ای و خیار به صورت برش های مکعبی در سایز متوسط خورد می شوند.

برش مکعبی در سایز کوچک

در این برش ابعاد اضلاع مکعب ها نباید بیشتر از 0.5 سانتیمتر باشند. این نوع برش برای خورد کردن سبزیجاتی از جمله کرفس، هویچ، پیاز و فلفل در دستور طبخ غذاها استفاده می شود.

برش مکعبی در سایز ریز

از این نوع برش معمولاً برای استفاده از سبزیجات برای درست کردن انواع سس، سوپ (بخصوص سوپ های رقیق) و چاشنی ها استفاده می شود. ابعاد مکعب ها در این نوع برش نباید بیشتر از 3 میلیمتر باشند.

برش استوایی

در این نوع برش سبزیجات به صورت کبریتی با ضخامت 1.5 میلیمتری خورد می شوند. این نوع برش معمولاً در دستور پخت غذاهای چینی و جنوب شرق آسیا مثل سالاد پاپایا و یا ماهی بخارپز به سبک چینی استفاده می شود.

برش استوایی برگ های سبزیجات

این نوع برش مانند روش استوایی، برای برش دادن برگ های سبزیجات به صورت کبریتی است. در این نوع برش برگها باید رول شوند و سپس به صورت نوارهای بسیار باریک برش داده شوند. این نوع برش برای سبزیجاتی مثل ریحان و چاشنی هایی سالاد و پاستا استفاده می شود.

چرخ کردن

کوچکترین نوع برش چرخ کردن است. برای انجام این برش به کمک چاقو ابتدا باید سبزی را برش مکعبی در سایز ریز 0.5 سانتیمتری خورد کرده و سپس اینکار را برای دوبار تکرار کنید. سیر رایج ترین سبزی است که به این روش خورد می شود.

به یاد داشته باشید هر چه ابعاد چاقوی کوچکتر باشد این نوع برش یکدست تر انجام می شود و البته طعم سیر، موسیر و یا پیاز قوی تر احساس می شود. بنابراین اگر مایل نیستید سس شما بیش از اندازه مزه ی سیر بگیرد بهتر است سیر را به جای چرخ کردن، با برش مکعبی در سایز ریز خورد کنید. 


منبع: LifeHacker


نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.