فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

فرض رایج بر این است که مناطق حومه شهرها که دارای تراکم گیاهی و جنگلی هستند بیشتر از شهرها در حمایت از گونه‌های در معرض خطر نقش دارند اما بررسی‌های جدید خلاف آن را نشان می‌دهد.

به گزارش سرویس «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یک تیم از کارشناسان استرالیایی با بررسی پراکندگی 1643 گونه حفاظت شده در سراسر این کشور اظهار داشتند: کره زمین در حال حاضر با ششمین انقراض جمعی و انبوه روبروست.


این کارشناسان سپس به مقایسه وسعت جمعیتی مشاهده شده در شهرها و فضای زیستی خارج از محدوده شهری پرداختند. یافته‌های آنان حاکی از آن است تمامی شهرهای استرالیایی محل زیست گونه‌های حفاظت شده گیاهی و جانوری و 30 درصد تمامی گونه‌های فهرست شده‌ای است که در مناطق شهری یافت می‌شوند. درحالیکه تصور می‌شود شهرها تاثیرات منفی بر گونه‌ها دارند یافته‌های اخیر نشان می‌دهد این مناطق پر جمعیت و تجاری به عنوان زیستگاه امن عمل می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از نیچر ورلد نیوز، دکتر «کریستوفر ایوس» از موسسه تکنولوژی رویال ملبورن استرالیا گفت: بررسی‌ها از این امر حکایت دارد برای مقابله با انقراض گونه‌ها دیگر نمی‌توان مکان‌هایی که محل کار و زندگی اکثر انسان‌هاست، نادیده بگیریم. در استرالیا هر یک از شهرها در حفاظت از تنوع زیستی در معرض تهدید نقش دارد.


نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.