فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

تهران - ایرنا - مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: بیش از 8500 گونه گیاهی در کشور وجود دارد که بر اساس آمار ثبت شده، یکهزار گونه از این مجموعه خاصیت دارویی دارند.

به گزارش ایرنا از سازمان غذا و دارو، امیرحسین جمشیدی افزود: تمام فرآورده های طبیعی دارای مجوز این سازمان که در بازار کنونی موجود هستند، هیچ مشکلی ندارند و انواع آزمایش های مختلف روی آنها صورت گرفته است.


وی خاطرنشان کرد: برای تبدیل گیاهان دارویی به داروی گیاهی، باید آزمایش هایی روی آنها صورت گیرد تا بتوان فرآورده های مختلفی تولید کرد.


جمشیدی ادامه داد: در رابطه با استاندارد هم، هر کشوری فارماکوپه (کتاب فهرست داروها مشتمل بر اطلاعات دارویی، موارد مصرف، عوارض جانبی و دیگر موارد) مخصوص به خود را دارد و در این میان کشورهای ضعیفی هستند که از فارماکوپه دیگر کشورها استفاده می کنند.


مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: خوشبختانه ایران نیز فارماکوپه خود را داشته که در آن تعریف دقیقی از استاندارد و روش های آزمایشی وجود دارد.


یکهزار گونه گیاهی کشور خاصیت دارویی دارند
یکهزار گونه گیاهی کشور خاصیت دارویی دارند

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.