فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۹         
  

باغداران نسبت به برداشت میوه تامسون هرچه سریع تر اقدام کنند.

جوان از ساری ، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: با توجه به پیش بینی کاهش دما در هفته جاری، باغداران هرچه سریع تر نسبت به برداشت میوه تامسون اقدام کنند.


شکوهی با بیان اینکه باغداران از هرس زودهنگام درختان خودداری کنند، افزود: هرس درختان باید از اواخر بهمن انجام شود.


وی با تاکید بر اینکه از مصرف زودهنگام کود دامی در باغ ها پرهیز شود، یادآور شد: مصرف کودهای دامی باید از اوایل دی انجام شود.


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: از شخم و شیار زودهنگام در باغ ها خودداری شود و زیر و رو کردن قسمت های سایه انداز گیاه در اواخر بهمن به باغداران توصیه می شود.


شکوهی بر لزوم حذف و پاکسازی علف های هرز از سطح باغ ها تاکید کرد و افزود: محلول پاشی عناصر غذایی به ویژه ازت، پتاسیم، منیزیم و روی به همراه اسیدهای آمینه بعد از برداشت میوه انجام شود.


هشدار به باغداران / برداشت هرچه سریع تر میوه تامسون
هشدار به باغداران / برداشت هرچه سریع تر میوه تامسون

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.