فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

رئیس سازمان محیط زیست گفت: گرمای گلخانه‌ای که تغییرات اقلیمی بسیاری در دنیا به وجود آورده، در ایران بین یک تا 1.5 درجه افزایش دما را به دنبال داشته که این رقم در جهان 85 صدم درجه بوده است.
فارس: معصومه ابتکار امشب در حاشیه سفر خود به استان یزد در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در شبکه تابان یزد با اشاره به خطرات زیست محیطی که کشور را تهدید می‌کند، اظهار داشت: 50 درصد گونه‌های طبیعی گیاهی و جانوری در مناطق مختلف کشور در معرض انقراض است.


وی روند گرمایش هوای زمین را نیز از دیگر خطرات زیست محیطی برشمرد و افزود: این خطر از زمان صنعتی شدن آغاز شده و گرمای گلخانه‌ای ایجاد شده در زمین، تغییرات اقلیمی بسیاری در دنیا به وجود آورده به نحوی که در ایران یک تا 1.5 درجه و در جهان 85 صدم درصد افزایش دمای هوا را شاهد بوده‌ایم.

معاون رئیس جمهور همچنین افزایش سیل‌ها و طوفان‌ها را از دیگر خطرات زیست محیطی برشمرد و بیان کرد: این سیل‌ها و طوفان‌ها به غذا، بهداشت و سلامت مردم لطمه می‌زند و در برخی شهرهای کشور نیز خشکسالی، سیل و طوفان به طور همزمان آسیب‌ها را به محیط زیست وارد می‌کند.

ابتکار با بیان اینکه ما شهروند جهانی هستیم و مسائل زیست محیطی به همه مردم جهان باز می‌گردد، خاطرنشان کرد: هر خطر زیست‌محیطی در هر نقطه از زمین برای همه مشکل‌ساز است و باید ضمن اینکه با قوانین طبیعت سازگاری پیدا می‌کنیم، از تخریب محیط زیست نیز جلوگیری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید به سمت بازیافت قدیمی و سنتی خودمان برویم، عنوان کرد: در قدیم در خانه‌ها زباله‌ای نبود و زباله‌ها به مصرف دام می‌رسید اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، زباله‌ها به صورت کمپوست درآمده و مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

ابتکار همچنین تاکید کرد: کاشت و نگهداری از درختان نیز باید مانند گذشته یک فرهنگ باشد و زیرا درختان در پاکی هوا و جلوگیری از ریزگردها نقش مهمی دارند و با آموزش به مردم می‌توان با کاشت گسترده درخت از آسیب‌های ریزگردها جلوگیری کرد.

رئیس سازمان محیط زیست تصریح کرد: دولت نسبت به محیط زیست حساسیت بسیاری دارد، اما کلید موفقیت در این عرصه، همکاری و همیاری مردم است و لازم است مردم ابتدا آموزش داده شوند و سپس به مشارکت طلبیده شوند.

ابتکار تصریح کرد: ما امانتداران محیط زیست هستیم و باید این امانت را به دست نسل‌های بعدی برسانیم بنابراین لازم است از گونه‌های گیاهی، جانوری، خاک، هوا و ... به درستی محافظت کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های بین‌المللی در حوزه حفاظت از محیط زیست بیان کرد: نمی‌توانیم در زمینه محیط زیست و مسائل ‌آن انفرادی اقدام کنیم به ویژه با کشورهایی که با آنها مرز مشترک داریم و لازم است مسائلی نظیر آب را با همراهی یکدیگر رفع کنیم.

ابتکار عنوان کرد: در همین راستا با نمایندگان 23 کشور جهان در اجلاسیه در پاریس صحبت شد و تجربیات به دست آمده را با یکدیگر به اشتراک گذاشتیم و امیدواریم در نهایت توافق پاریس در مورد آب و هوا نتیجه مطلوبی به دنبال داشته باشد.

وی تصریح کرد: بحث تغییر اقلیم جهان نیز از جمله مسائلی است که به صورت بین‌المللی دنبال می‌شود و کشورها به این نتیجه رسیده‌اند که محیط زیست به همه جهان مربوط است و اغلب کشورها در پروتکل محیط زیست نقش ایفا می‌کنند.

به گزارش فارس، معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست و معاون رئیس جمهور امروز به استان یزد سفر کرده بود که در این سفر ضمن شرکت در جلسه شورای برنامه‌ریزی، با زنان برگزیده استان و روسای تشکل‌های مردم‌نهاد، دانشجویان و قضات و مسئولان دستگاه قضایی استان یزد دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در انتهای سفر خود در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در شبکه تابان یزد شرکت و سپس یزد را به مقصد تهران ترک کرد.
‌گرمای گلخانه‌ای 1.5 درجه دمای ایران را افزایش داد
‌گرمای گلخانه‌ای 1.5 درجه دمای ایران را افزایش داد

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.